пʼятницю, 3 лютого 2023 р.

 

pdf

Хочеш збільшити шрифт? Тримай натиснутою клавішу Ctrl та крути колесо мишки.
Коли тобі стане зручно читати, відпусти Ctrl і розпочинаймо урок!

ТЕМА 6. Світ невидимий

ТИЖДЕНЬ 20. ПРИГОДА 1. Жевжики-рятувальники

УРОК 2. Санітар лісу.
Як побачити невидимий світ?

Підготуйте до уроку

ХІД УРОКУ

1. Емоційне налаштування

Вітаю, друзі! Жевжики раді вітати вас! Вони з нетерпінням чекають на продовження подорожі. А ви готові вирушити в мандри? Чудово!

 

Вправа “Сонечко”.

Погляньте у віконечко.
(Діти показують на вікно)
Чомусь сховалось сонечко.
(Знизують плечима)
А ми засвітимо сонечко.
(Показують на себе)
Таке велике сонечко.
(Розводять руками)
Таке веселе сонечко.
(Усміхаються одне одному)
Я — сонечко!
(Показують на себе)
Ти — сонечко!
(Показують одне на одного)
Ми — сонечка!
(Беруться за руки)
Ми світимося всі!

Уявіть себе сонечком  — лагідним, теплим. Чи поліпшився ваш настрій? Чудово! Надішліть веселе смс-повідомлення своїм друзям / подругам у загальну групу у Вайбер — нехай вони усміхнуться.

2. Передбачення теми уроку

 

Прочитайте ланцюжок слів і спробуйте передбачити, з ким і куди ми вирушимо в мандрівку

  • Що було для вас підказкою?

Жевжики  уздовж моря  русалоньки  жевжоліт  жарти  дятел

3. Повідомлення теми уроку

 

Наша мандрівка Україною триває. Ми завітаємо до Одеської області, дізнаємося, чим славиться Одещина. А ще відкриємо таємницю лісового санітара.

4. Віртуальна подорож Одеською областю

1

Робота з адміністративною мапою України (див. роздруківку “Адміністративна мапа України”).

  • Знайдіть на мапі Одеську область. У якій частині України вона розташована?
  • З якими областями вона межує?
  • Яке місто є обласним центром Одеської області?

Довідка

Одеська область — найбільша за територією область України, розташована на південному заході країни. На півночі та сході межує з Вінницькою, Кіровоградською та Миколаївською областями, омивається водами Чорного моря, на півдні межує з Румунією, на заході — з Молдовою. До складу області входить острів Зміїний.

ЗАВАНТАЖИТИ РОЗДРУКІВКУ

2

Робота з контурною мапою (зош. с. 15, завд. 4).

Знайдіть на контурній мапі Одеську область і зафарбуйте її. Позначте обласний центр.

3

Знайомство із символікою області (див. роздруківку “Символіка Одеської області”).

  • Подивіться на герб і прапор Одеської області.
  • Що на них зображено? Як думаєте, що це може символізувати?

Запишіть невеличкий аудіофайл зі своїми міркуваннями. Перевірте, чи збігаються вони з поясненнями з Вікіпедії.

Герб Одеської області — щит, на якому головною гербовою фігурою є одеський срібний якір — кішка. Якір символізує надію та порятунок, торговельне мореплавство, зв’язок річкових і морських комунікацій. Сім якорів (якір-кішка та шість у бордюрі) відповідають кількості портів Одещини.

Сніп колосків символізує багатство та єдність людей і є знаком хліборобства, розвиненого у степовій частині Одеської області.

Виноградне гроно символізує спільну ідею, внутрішню згоду. Це символ виноградарства та виноробства, розвиненого в південній частині Одещини.

Прапор Одеської області — полотнище з вертикальним розташуванням рівновеликих смуг: жовтої, синьої та білої. У центрі на синій смузі вміщено герб області (без вінка).

ЗАВАНТАЖИТИ РОЗДРУКІВКУ

4

Перегляд відео “Мандрівки Україною. За чим варто їхати в Одесу”.

  • Чи бував хтось із вас в Одесі? Що вам сподобалось / запам’яталося?
  • Що нового для себе дізнались?
  • Які факти вразили / здивували?
  • Чи захотілося побувати в цьому місті? Чому?

У вільний від уроку час розкажіть своїм рідним, що ви дізналися про Одесу. Поцікавтеся, що їм відомо про це місто. Можливо, під час бесіди ви сплануєте майбутню літню подорож!

5

Вправа “Поєднай” (див. роздруківку “Поєднай”).

  • Пригадайте факти про Одесу, які ви почули у відео, і поєднайте слова лівого стовпчика зі словами правого стовпчика.
ВИКОНАТИ ОНЛАЙН-ЗАВДАННЯ

Зателефонуйте друзям / подругам і поцікавтеся, як вони поєднали слова у стовпчиках. Поцікавтеся, чим їх вразило місто Одеса.

ЗАВАНТАЖИТИ РОЗДРУКІВКУ

5. Фізкультхвилинка “Чудесами сповнений світ”

 

Відпочиньте. Повторюйте рухи за дітлахами. Ви маєте можливість проявити фантазію і придумати свої рухи під музику.

6. Вправа “Віднови слова”

 

Впишіть літери, яких бракує, у назви приладів, що дають можливість побачити невидимий світ. Розкажіть про призначення кожного з них (зош. с. 16, завд. 1).

У вільний від уроку час знайдіть цікаву інформацію про прилади, що дають можливість побачити невидимий світ. Запишіть або запам’ятайте її. Коли повернетеся до школи, у вас буде можливість поділитися цікавинками з однокласниками / однокласницями. А якщо не терпиться — зателефонуйте і розкажіть!

7. Вправа “Здогадайся”

 

Коли жевжики гуляли Приморським бульваром в Одесі, вони почули якийсь дивний стукіт. “Цікаво, хто це в такий морозний день працює надворі? І не видно нікого!” — здивувалася Блискавка. Пузлик мерщій витягнув свій бінокль: “Ось він і став мені в пригоді”. Номул пригадав, що читав у книжці про санітара лісу. Кого, на вашу думку, побачили жевжики? Що ви про нього знаєте? Розкажіть (підр. с. 29, завд. 1).

8. Вправа “Упізнай”

 

З’єднайте числа від 655 до 681 і розфарбуйте зображення відповідно до поданого ключа (зош. с. 16, завд. 2).

9. Перегляд відео “Дятел звичайний”

 

Чи бачили ви дятла? Якщо так, то поділіться враженнями. Розкажіть про дятла так, як розповідали б молодшому братику чи сестричці, а може, й знайомому малюку. Подивіться відео. Чи може воно їх зацікавити? Чому?

10. Робота з таблицею ЗХД

 

Перегляньте відео про те, як працює дятел.

Заповніть таблицю в зошиті (зош. с. 16, завд. 3).

Сфотографуйте свою таблицю і надішліть фото своїм друзям. Так ви обміняєтеся інформацією. Можливо, у записах ваших друзів ви прочитаєте те, про що хотіли б дізнатися.

11. Вправа “Інформація від Тимофія”

 

Тимофію стало цікаво, як дятли добувають собі їжу. Хлопчик почав спостерігати за птахами. Результати спостереження він зафіксував у блокноті (підр. с. 29, завд. 2).

  • Результати своїх спостережень хлопчик може показати лише однокласникам, учителю / учительці та своїм близьким. Як Тимофію поділитися своїми спостереженнями із ширшим колом людей?
  • Як ви гадаєте, кому будуть цікаві ваші спостереження, нотатки? Як ви визначаєте цих людей?

Запишіть свої міркування у звичайний зошит. У вільний від уроку час поділіться ними з рідними. Поцікавтеся, чи погоджуються вони з вашими міркуваннями.

12. Математичне завдання

 

Довідайтеся, скільки шишок дятел може розбити за день (підр. с. 29, завд. 3).

Виконайте обчислення у звичайному зошиті, зателефонуйте друзям / подругам і дізнайтеся, який результат у них. Поцікавтеся,скільки друзів виконали обчислення правильно.

За бажання можна надіслати фото розв’язання вчителю / вчительці.

Довідка

Біологами класифіковано близько 400 видів дятлоподібних.

Їхньою головною особливістю є забарвлення пір’я. Основні кольори: чорний, червоний, білий, жовтий. Зустрічаються види дятлів із золотим, помаранчевим, бордовим, коричневим і навіть зеленим оперенням.

Дятли зазвичай живуть поодинці, рідко парами. Основну частину життя дятли проводять на деревах і на далекі відстані намагаються не літати.

Птах ударяє по стовбуру дерева щодня до 12000 разів. Швидкість ударів становить близько 25 разів за секунду.

Птах має досить довгий язик (до 10 см), що допомагає йому видобувати жуків з отворів у деревах.

Живляться дятли жуками, личинками, горіхами, насінням, фруктами, а також люблять пити сік рослин.

Гніздо майбутні батьки влаштовують у дуплі дерева, використовуючи його кілька разів. При цьому дупло може бути і старим, і спеціально видовбаним для виведення пташенят. Батьки витрачають понад 7 днів на його облаштування. Пташенята з’являються на 12 добу після початку висиджування. Яйця висиджують і мами, і тата. Зазвичай самка зносить від 2 до 9 яєць. Після появи пташенят на світ, батьки піклуються про них. Малюки дуже ненажерливі. Навіть на десяту добу, коли діти вилітають із гнізда, батьки приносять їм корм.

13. Підсумок

1

Рефлексія.

  • З яким настроєм ви закінчуєте урок?
  • Які відкриття зробили для себе?

2

Вправа “Лісовий лікар” (див. роздруківку “Лісовий лікар”).

Пригадайте, що ви дізналися про дятла і доповніть речення.

За бажання можна надіслати фото виконаного завдання вчителю / вчительці. Він / вона із задоволенням почитає, що нового ви дізналися про дятла.

ЗАВАНТАЖИТИ РОЗДРУКІВКУ


У конспекті уроку використано матеріали Тетяни Гуркіної 

четвер, 2 лютого 2023 р.

ПРИГОДА 1. Жевжики-рятувальники

 

pdf

Хочеш збільшити шрифт? Тримай натиснутою клавішу Ctrl та крути колесо мишки.
Коли тобі стане зручно читати, відпусти Ctrl і розпочинаймо урок!

ТЕМА 6. Світ невидимий

ТИЖДЕНЬ 20. ПРИГОДА 1. Жевжики-рятувальники

УРОК 1. Пригоди бувають різними.
Як побачити невидимий світ?

Підготуйте до уроку

ХІД УРОКУ

1. Емоційне налаштування

Вітаю! Жевжики вітають вас!

Добрий день вам, любі малятка!
Хлопчики милі мої і дівчатка!
Щирою усмішкою я вас вітаю,
Гарного настрою на весь день бажаю!

Передайте привітання і свою усмішку сусідові / сусідці.

Напишіть привітання у смартфоні та надішліть у загальну групу у Вайбер. За бажання додайте смайлик або стікер.

2. Гра “Так — ні”

 

Послухайте висловлювання і визначте, чи згодні ви з ними.

У кожної пори року свої сюрпризи.

Лютий — другий місяць зими.

У природі існують невидимі ланцюжки.

Дятел — санітар лісу.

Одеса — місто гумору.

В Україні є унікальне місце — “Українська Венеція”.

  • Чи були твердження, щодо правдивості яких у вас виникли сумніви?
  • Які твердження вас здивували?

Зателефонуйте друзям / подругам і поспілкуйтеся з ними з приводу цих тверджень. Розкажіть, з якими твердження ми ви погоджуєтеся, а з якими — ні. Поясніть, чому. Поцікавтеся, яку думку мають ваші друзі / подруги.

3. Вправа “Третій зайвий”

 

Закресліть кожну третю букву і дізнаєтесь, над якою темою будемо працювати протягом місяця (див. роздруківку “Третій зайвий”).

ЗАВАНТАЖИТИ РОЗДРУКІВКУ

4. Повідомлення теми, над якою працюватимемо протягом місяця

 

Мандрівка нашою Батьківщиною з кумедними жевжиками триває. Цього місяця разом із жевжиками ви “мандруватимете” Одеською, Полтавською та Рівненською областями. Дорогою ви з’ясуєте, що таке ланцюги живлення, і навчитеся їх складати. Також пригадаєте, як поводитися з безпритульними тваринами, і дізнаєтеся, як чинити в разі булінгу. А ще разом з однокласниками та однокласницями виготовите лепбук і зліпите снігові скульптури.

У лютому ви шукатимете відповіді на такі запитання:

  • Як побачити невидимий світ?
  • Які невидимі зв’язки є у природі?
  • Яку невидиму силу має слово?
  • Як невидиме може стати видимим?
  • Якою інформацією можна ділитися?
  • У чому сила подорожника?

5. Входження в картину

 

У кожної пори року свої сюрпризи, кожна — чарівниця, яка показує нам свої дива. Та чи завжди ми їх бачимо? Спробуйте вдихнути свіже зимове повітря, пройтися вулицею і знайти якомога більше див. Звісно, для когось щось диво, а для когось — звичайне явище, тому будьте готові захистити своє диво — пояснити, що саме дивовижного побачили (підр. с. 26-27).

  • Чому ми бачимо не всі дива?
  • Що взимку стає невидимим?
  • Як невидиме можна дослідити? Чи варто його показувати? Чому?
  • Що має робити дослідник / дослідниця, щоб і дива не пропустити, і природі не зашкодити?
  • Що незвичайного ви помітили?
  • Чому люди зупинилися біля вітрин? Що їх зацікавило? А що зацікавило б вас?
  • Які світлини зробили б ви?
  • Чому дизайнери роблять вітрини такими незвичайними?
  • Як вітрини показують те, що невидиме всередині магазину?
  • Як можна зазирнути в невидимий світ?
  • Чи можуть допомогти це зробити вітрини, реклама, картини, музика, світлини, розмови тощо? Як саме?
  • Чому діти заховалися? Чому іноді люди хочуть стати невидимками? Як саме вони це роблять?
  • Про що можуть розмовляти сніговики?
  • Чому між будинками стоїть пожежна машина? Адже пожежі не видно.
  • Чи видима пожежа на початку? Чому? Коли її необхідно починати гасити? Чому?
  • Що невидиме дає нам змогу чути радіо, дивитися телепередачі, розмовляти по мобільному телефону?
  • Без яких іще невидимок ми не уявляємо свого життя? Чому?

Запишіть відповіді на запитання до картини на диктофон. У вільний від уроку час послухайте свої записи разом із рідними. Обговоріть із ними свої відповіді. Поцікавтеся, чи згодні вони з вами, що думають з цього приводу.

6. Вправа “Визнач шлях”

 

Єва вийшла досліджувати невидимий світ лісу. Визначте шлях, яким пройде дівчинка, якщо рухатиметься по комірках із виразами, результат яких дорівнюватиме 240 (зош. с. 14, завд. 1).

Зателефонуйте друзям / подругам і поцікавтеся, чи однаково ви визначили маршрут Єви.

7. Вправа “Збери слово”

 

Прочитайте першу літеру в першому слові, другу — в другому і так далі й дізнайтеся, який прилад Єва взяла із собою до лісу. Провідміняйте слово — назву цього приладу (зош. с. 14, завд. 2).

Сфотографуйте завдання. Надішліть учителю / учительці на перевірку. Якщо виникнуть труднощі, попросіть допомоги в дорослих, які в цей час можуть бути вдома.

Словничок

Лупа або збільшувальне скло — прилад для розглядання дрібних деталей.

8. Фізкультхвилинка “Перший сніг”

 

Порухайтеся та потанцюйте разом зі сніговиками.

9. Вправа “Швидко полічи”

 

Єва вийшла з дому о 10 годині 10 хвилин, Максим — через 30 хвилин після Єви, а Орест — через 10 хвилин після Максима. О котрій годині вийшли з дому Максим і Орест? Наклейте відповідні наліпки біля кожної дитини (зош. с. 14, завд. 3).

10. Робота над змістом уривка “Жевжики-рятувальники”

1

Читання уривка.

Щоб дізнатися, куди ми сьогодні вирушимо разом із жевжиками, прочитайте цікаву пригоду, яка сталася з нашими друзями (підр. с. 28).

Зараз, на жаль, ваші друзі не поряд. Проте ви можете самостійно прочитати уривок, записати у звичайний зошит запитання, зателефонувати друзям / подругам, поставити їм запитання й послухати відповіді на них. Чи всі відповіді були правильними? Знайдіть спосіб, як можна разом почитати уривок і поставити запитання за змістом прочитаного.

2

Вправа “Дайте відповідь”.

  • Чи варто було Номулові допомагати русалонькам?
  • Як ви гадаєте, чи порозуміються Блискавка й русалоньки?
  • Придумайте, як жевжики збирали жарти й сміх. Чому вони збирають їх саме на Одещині?

У вільний від уроку час розкажіть про пригоди жевжиків рідним і поясніть свої відповіді на запитання.

3

Вправа “Три запитання”.

Сформулюйте й запишіть три запитання за змістом уривка (зош. с. 15, завд. 1).

Сфотографуйте запитання та надішліть фото своїм друзям / подругам. Поцікавтеся, які відповіді вони дали на ваші запитання. Легкими чи складними для них були ваші запитання?

4

Вправа “Чи уважно ти читаєш?”.

ВИКОНАТИ ОНЛАЙН-ЗАВДАННЯ

11. Вправа “Розмалюй”

 

Кому всміхається русалонька? (див. роздруківку “Розмалюй”).

ЗАВАНТАЖИТИ РОЗДРУКІВКУ

12. Підсумок

 

Рефлексія.

  • З яким настроєм ви закінчуєте урок?
  • Що найбільше запам’яталося із сьогоднішнього уроку?
  • Про що дізналися?
  • Що сподобалося?
  • Фарбами якого кольору ви зобразили б ваше враження від сьогоднішньої нашої зустрічі? Поясніть, чому обрали такі кольори.

У вільний від уроку час поспілкуйтеся з рідними. Розкажіть їм, де мандруватимете протягом місяця.




У конспекті уроку використано матеріали Тетяни Гуркіної