пʼятницю, 3 лютого 2023 р.

 

pdf

Хочеш збільшити шрифт? Тримай натиснутою клавішу Ctrl та крути колесо мишки.
Коли тобі стане зручно читати, відпусти Ctrl і розпочинаймо урок!

ТЕМА 6. Світ невидимий

ТИЖДЕНЬ 20. ПРИГОДА 1. Жевжики-рятувальники

УРОК 2. Санітар лісу.
Як побачити невидимий світ?

Підготуйте до уроку

ХІД УРОКУ

1. Емоційне налаштування

Вітаю, друзі! Жевжики раді вітати вас! Вони з нетерпінням чекають на продовження подорожі. А ви готові вирушити в мандри? Чудово!

 

Вправа “Сонечко”.

Погляньте у віконечко.
(Діти показують на вікно)
Чомусь сховалось сонечко.
(Знизують плечима)
А ми засвітимо сонечко.
(Показують на себе)
Таке велике сонечко.
(Розводять руками)
Таке веселе сонечко.
(Усміхаються одне одному)
Я — сонечко!
(Показують на себе)
Ти — сонечко!
(Показують одне на одного)
Ми — сонечка!
(Беруться за руки)
Ми світимося всі!

Уявіть себе сонечком  — лагідним, теплим. Чи поліпшився ваш настрій? Чудово! Надішліть веселе смс-повідомлення своїм друзям / подругам у загальну групу у Вайбер — нехай вони усміхнуться.

2. Передбачення теми уроку

 

Прочитайте ланцюжок слів і спробуйте передбачити, з ким і куди ми вирушимо в мандрівку

  • Що було для вас підказкою?

Жевжики  уздовж моря  русалоньки  жевжоліт  жарти  дятел

3. Повідомлення теми уроку

 

Наша мандрівка Україною триває. Ми завітаємо до Одеської області, дізнаємося, чим славиться Одещина. А ще відкриємо таємницю лісового санітара.

4. Віртуальна подорож Одеською областю

1

Робота з адміністративною мапою України (див. роздруківку “Адміністративна мапа України”).

  • Знайдіть на мапі Одеську область. У якій частині України вона розташована?
  • З якими областями вона межує?
  • Яке місто є обласним центром Одеської області?

Довідка

Одеська область — найбільша за територією область України, розташована на південному заході країни. На півночі та сході межує з Вінницькою, Кіровоградською та Миколаївською областями, омивається водами Чорного моря, на півдні межує з Румунією, на заході — з Молдовою. До складу області входить острів Зміїний.

ЗАВАНТАЖИТИ РОЗДРУКІВКУ

2

Робота з контурною мапою (зош. с. 15, завд. 4).

Знайдіть на контурній мапі Одеську область і зафарбуйте її. Позначте обласний центр.

3

Знайомство із символікою області (див. роздруківку “Символіка Одеської області”).

  • Подивіться на герб і прапор Одеської області.
  • Що на них зображено? Як думаєте, що це може символізувати?

Запишіть невеличкий аудіофайл зі своїми міркуваннями. Перевірте, чи збігаються вони з поясненнями з Вікіпедії.

Герб Одеської області — щит, на якому головною гербовою фігурою є одеський срібний якір — кішка. Якір символізує надію та порятунок, торговельне мореплавство, зв’язок річкових і морських комунікацій. Сім якорів (якір-кішка та шість у бордюрі) відповідають кількості портів Одещини.

Сніп колосків символізує багатство та єдність людей і є знаком хліборобства, розвиненого у степовій частині Одеської області.

Виноградне гроно символізує спільну ідею, внутрішню згоду. Це символ виноградарства та виноробства, розвиненого в південній частині Одещини.

Прапор Одеської області — полотнище з вертикальним розташуванням рівновеликих смуг: жовтої, синьої та білої. У центрі на синій смузі вміщено герб області (без вінка).

ЗАВАНТАЖИТИ РОЗДРУКІВКУ

4

Перегляд відео “Мандрівки Україною. За чим варто їхати в Одесу”.

  • Чи бував хтось із вас в Одесі? Що вам сподобалось / запам’яталося?
  • Що нового для себе дізнались?
  • Які факти вразили / здивували?
  • Чи захотілося побувати в цьому місті? Чому?

У вільний від уроку час розкажіть своїм рідним, що ви дізналися про Одесу. Поцікавтеся, що їм відомо про це місто. Можливо, під час бесіди ви сплануєте майбутню літню подорож!

5

Вправа “Поєднай” (див. роздруківку “Поєднай”).

  • Пригадайте факти про Одесу, які ви почули у відео, і поєднайте слова лівого стовпчика зі словами правого стовпчика.
ВИКОНАТИ ОНЛАЙН-ЗАВДАННЯ

Зателефонуйте друзям / подругам і поцікавтеся, як вони поєднали слова у стовпчиках. Поцікавтеся, чим їх вразило місто Одеса.

ЗАВАНТАЖИТИ РОЗДРУКІВКУ

5. Фізкультхвилинка “Чудесами сповнений світ”

 

Відпочиньте. Повторюйте рухи за дітлахами. Ви маєте можливість проявити фантазію і придумати свої рухи під музику.

6. Вправа “Віднови слова”

 

Впишіть літери, яких бракує, у назви приладів, що дають можливість побачити невидимий світ. Розкажіть про призначення кожного з них (зош. с. 16, завд. 1).

У вільний від уроку час знайдіть цікаву інформацію про прилади, що дають можливість побачити невидимий світ. Запишіть або запам’ятайте її. Коли повернетеся до школи, у вас буде можливість поділитися цікавинками з однокласниками / однокласницями. А якщо не терпиться — зателефонуйте і розкажіть!

7. Вправа “Здогадайся”

 

Коли жевжики гуляли Приморським бульваром в Одесі, вони почули якийсь дивний стукіт. “Цікаво, хто це в такий морозний день працює надворі? І не видно нікого!” — здивувалася Блискавка. Пузлик мерщій витягнув свій бінокль: “Ось він і став мені в пригоді”. Номул пригадав, що читав у книжці про санітара лісу. Кого, на вашу думку, побачили жевжики? Що ви про нього знаєте? Розкажіть (підр. с. 29, завд. 1).

8. Вправа “Упізнай”

 

З’єднайте числа від 655 до 681 і розфарбуйте зображення відповідно до поданого ключа (зош. с. 16, завд. 2).

9. Перегляд відео “Дятел звичайний”

 

Чи бачили ви дятла? Якщо так, то поділіться враженнями. Розкажіть про дятла так, як розповідали б молодшому братику чи сестричці, а може, й знайомому малюку. Подивіться відео. Чи може воно їх зацікавити? Чому?

10. Робота з таблицею ЗХД

 

Перегляньте відео про те, як працює дятел.

Заповніть таблицю в зошиті (зош. с. 16, завд. 3).

Сфотографуйте свою таблицю і надішліть фото своїм друзям. Так ви обміняєтеся інформацією. Можливо, у записах ваших друзів ви прочитаєте те, про що хотіли б дізнатися.

11. Вправа “Інформація від Тимофія”

 

Тимофію стало цікаво, як дятли добувають собі їжу. Хлопчик почав спостерігати за птахами. Результати спостереження він зафіксував у блокноті (підр. с. 29, завд. 2).

  • Результати своїх спостережень хлопчик може показати лише однокласникам, учителю / учительці та своїм близьким. Як Тимофію поділитися своїми спостереженнями із ширшим колом людей?
  • Як ви гадаєте, кому будуть цікаві ваші спостереження, нотатки? Як ви визначаєте цих людей?

Запишіть свої міркування у звичайний зошит. У вільний від уроку час поділіться ними з рідними. Поцікавтеся, чи погоджуються вони з вашими міркуваннями.

12. Математичне завдання

 

Довідайтеся, скільки шишок дятел може розбити за день (підр. с. 29, завд. 3).

Виконайте обчислення у звичайному зошиті, зателефонуйте друзям / подругам і дізнайтеся, який результат у них. Поцікавтеся,скільки друзів виконали обчислення правильно.

За бажання можна надіслати фото розв’язання вчителю / вчительці.

Довідка

Біологами класифіковано близько 400 видів дятлоподібних.

Їхньою головною особливістю є забарвлення пір’я. Основні кольори: чорний, червоний, білий, жовтий. Зустрічаються види дятлів із золотим, помаранчевим, бордовим, коричневим і навіть зеленим оперенням.

Дятли зазвичай живуть поодинці, рідко парами. Основну частину життя дятли проводять на деревах і на далекі відстані намагаються не літати.

Птах ударяє по стовбуру дерева щодня до 12000 разів. Швидкість ударів становить близько 25 разів за секунду.

Птах має досить довгий язик (до 10 см), що допомагає йому видобувати жуків з отворів у деревах.

Живляться дятли жуками, личинками, горіхами, насінням, фруктами, а також люблять пити сік рослин.

Гніздо майбутні батьки влаштовують у дуплі дерева, використовуючи його кілька разів. При цьому дупло може бути і старим, і спеціально видовбаним для виведення пташенят. Батьки витрачають понад 7 днів на його облаштування. Пташенята з’являються на 12 добу після початку висиджування. Яйця висиджують і мами, і тата. Зазвичай самка зносить від 2 до 9 яєць. Після появи пташенят на світ, батьки піклуються про них. Малюки дуже ненажерливі. Навіть на десяту добу, коли діти вилітають із гнізда, батьки приносять їм корм.

13. Підсумок

1

Рефлексія.

  • З яким настроєм ви закінчуєте урок?
  • Які відкриття зробили для себе?

2

Вправа “Лісовий лікар” (див. роздруківку “Лісовий лікар”).

Пригадайте, що ви дізналися про дятла і доповніть речення.

За бажання можна надіслати фото виконаного завдання вчителю / вчительці. Він / вона із задоволенням почитає, що нового ви дізналися про дятла.

ЗАВАНТАЖИТИ РОЗДРУКІВКУ


У конспекті уроку використано матеріали Тетяни Гуркіної