вівторок, 20 вересня 2022 р.

ТИЖДЕНЬ 3. ПРИГОДА 3. Куди вирушати далі?

 1. Емоційне налаштування

1.Психогімнастика “Усміхніться”.

Порадійте сонечку! (Діти усміхаються і піднімають жовті смужки.)

Усміхніться небу! (Піднімають смужки блакитного кольору.)

Порадійте зеленій травичці! (Піднімають зелені смужки.)

Усміхніться деревцю! (Піднімають смужки коричневого кольору.)

2.Мотивація.

Прочитайте, що ми робитимемо на уроці.

➠  дізнаюсь щось нове і цікаве.

➠  буду використовувати свої знання

➠  буду вчитися доводити власну думку.

 ➠  буду виконувати різні види робіт.

 ➠  буду працювати з друзями.

2. Проблемні запитання

Одного разу жевжики замислилися, чи потрібно планувати подорож.

Чи можна придумати маршрут мандрівки й одразу ж вирушати у подорож?

Поміркуйте і поясніть жевжикам, чому подорож потрібно планувати.

3. Планування подорожі

1.Поради досвідчених мандрівників (підр. с. 26, завд. 2).

Номул зацікавився Вінниччиною і запропонував друзям спланувати подорож. Він знайшов поради досвідчених мандрівників. Прочитайте їх.

Доповніть поради власними міркуваннями.

2.Визначення погоди і температури повітря (зош. с. 12, завд. 1).

Олеся вирішила спланувати подорож, у яку збирається разом із рідними. Насамперед дівчинка вирішила дізнатися, яка погода. Вона подивилася у вікно, а потім на термометр. Він показував +10°С.

Перевіримо, яка температура повітря за нашим вікном.

Позначте температуру на намальованому термометрі.

Чи можна нам збиратися у подорож за такої погоди?

3.Визначення тривалості події (зош. с. 12, завд. 2).

Батько Олесі теж готується до цієї подорожі. Він уже придбав квитки на поїзд із Києва до Вінниці. Розгляньте уважно квиток і визначте, скільки часу триватиме мандрівка поїздом.


4.Вправа “Знайди помилки” (зош. с. 12, завд. 3).

Готуючись до поїздки на Вінниччину, Олеся зібрала інформацію про визначні місця й підготувала для сім’ї плакат.

Розгляньте уважно плакат дівчинки і знайдіть помилки, яких вона припустилася.

Запишіть повідомлення дівчинки без помилок.

4. Віртуальна подорож Вінниччиною

1.Визначення місця подорожі (див. роздруківку “Місце подорожі”).

Жевжики уважно вислухали ваші судження й уміло спланували свою подорож Вінницькою областю. І сьогодні також запрошують нас у цікаву та захопливу подорож. До якого ж міста? Нумо, розшифруємо.

Подивіться на світлину. Як ви гадаєте, що це за споруда?

Як думаєте, чому жевжики спланували свою подорож саме до цього міста?

Отже, ми разом із жевжиками завітаємо до єдиного в Україні музею “Українська витинанка” у Могилеві-Подільському.

2.Робота з мапою Вінницької області (див. роздруківку “Мапа Вінницької області”).

Знайдіть на мапі місто Могилів-Подільський. Це — районний центр Вінницької області.

Розгляньте мапу Вінницької області. З якими районами межує Могилів-Подільський район?

3.Символіка міста (див. роздруківку “Символіка міста Могилева-Подільського”).

Кожне місто має свою символіку. Подивіться на герб Могилева-Подільського.

Що на ньому зображено? Як ви гадаєте, що це може символізувати?

4.Віртуальна екскурсія вулицями міста Могилева-Подільського.

Подивимося разом із жевжиками на вулиці міста з висоти пташиного польоту. Ви побачите, яке гарне це місто.

Що вас вразило під час подорожі вулицями міста?

понеділок, 19 вересня 2022 р.

ТИЖДЕНЬ 3. ПРИГОДА 3. Куди вирушати далі?

 Як досліджувати світ під час подорожі?

1. Емоційне налаштування

Вправа “Побажання”.

Зверніться в онлайн до однокласника / однокласниці так, як він / вона любить, і побажайте щось гарне й добре.

Обмін інформацією.Поділіться з ким хочете своїми ранковими спостереженнями. Яких тварин ви бачили дорогою до школи?

Вправа “Передбачення”.

Як ви думаєте, чому ми з вами заговорили про тварин?

Як тварини можуть бути пов’язані з подорожами?

2. Повідомлення теми уроку

Розгадування чайнворда.

Ми сьогодні продовжимо подорожувати чудовим містом Вінницею. Побуваємо на екскурсії в одному з цікавих місць, що є на території цього міста. А куди саме ми вирушимо, ви дізнаєтеся, якщо розставите числа в порядку зростання.


П Р О К А З О

4 6 3 7 5 1 2

Пояснення значення слова зоопарк.

Хто знає, що означає це слово?

Перевірте себе

Чи був хтось із вас у зоопарку? Де саме?

Як ви думаєте, для чого створюють зоопарки?

Різні тварини живуть у різних умовах і в різних частинах земної кулі. Щоб побачити тварин з різних куточків Землі, вивчити їхній спосіб життя, поведінку, у великих містах створюють зоопарки.

У зоопарках працюють зоологи, біологи, ветеринари, які не тільки вивчають і досліджують тварин, а ще й намагаються вберегти рідкісних тварин від вимирання (так залишилися на Землі зубри).

Одним із прадавніх зоопарків вважається сад Амона, або акліматизаційний парк Єгипту, створений приблизно за 1500 років до нашої ери фараоном Тутмосом III.

Повертаючись із військових походів, він привозив у Фіви, свою столицю, різноманітних тварин. А його мачуха навіть споряджала спеціальні експедиції за тваринами в Пунт (тепер Сомалі). У цьому парку було багато тварин з північно-східної Африки, особливо багато було різновидів риб і водоплавних птахів.

Отже, сьогодні ми разом із жевжиками завітаємо до Подільського зоопарку міста Вінниці, дослідимо, які тварини там мешкають.

3.Вправа “Очікування”.

Чого ви очікуєте від сьогоднішнього уроку?

Як ви думаєте, чи потрібні нам у житті знання про зоопарк, тварин?

4. Віртуальна подорож до зоопарку

Розвиток математичних знань.

Поміркуйте, без чого нас не пустять до зоопарку.

Отже, щоб потрапити до Подільського зоопарку, подивися на тварин, які там мешкають, дізнатися для себе щось нове, ми маємо придбати квитки.

А щоб дізнатися ціну квитка, нам треба розв’язати віршовану задачу.

3 маленьких кенгуру

Грали у веселу гру.

Ще прийшло 7 кенгурят.

Скільки разом всіх звірят?

Перевірте себе

Яка ціна квитка?

Скільки коштів знадобиться, щоб потрапити до зоопарку всім класом? Запишіть вираз у зошит. Наприклад: 10 · 22 = 220.

З учнями на екскурсію йде вчитель. Квиток для дорослого у 2 рази дорожчий за дитячий. Скільки я маю заплатити за квиток, щоб потрапити разом із вами до зоопарку? Запишіть вираз (10 · 2 = 20 ).

Скільки кошів вам знадобиться, щоб потрапити до зоопарку разом із сім'єю? Порахуйте самостійно і назвіть результат.

Визначення тривалості подій (підр. с. 23, завд. 1).

Жевжики вирішили відвідати Подільський зоопарк. Скільки часу вони мають почекати, якщо відомо, що зоопарк відкривається о 9-й годині, а годинник Блискавки показує 8 год 10 хв?

4.Обговорення правил поведінки в зоопарку.

Квитки ми отримали. Але перш ніж потрапити до зоопарку, перевіримо, чи знаєте ви правила поведінки в такому місці.

Діти, в зоопарку над клітками висять таблички з написами: “Тварин годувати заборонено!”. Як ви гадаєте, чому?

Уявіть, що вам весь день пропонують їсти цукерки, печиво, хліб, банани, яблука і багато іншого. Що трапиться?

Правильно, заболять животи, зуби. Адже тварини на волі не їдять цілий день. Тим більше такі незвичні для них продукти. Кожен вид тварин має свій раціон. Адже ми з вами знаємо, що одні тварини, травоїдні, їдять траву, листя, гілки, інші, хижі, — м’ясо, а всеїдні можуть їсти й те, й інше. Тому не треба пропонувати тваринам ваші продукти, бо працівники зоопарку щодня годують тварин у визначений час.

Яких ще правил треба дотримуватися?

Не підходити близько до кліток чи вольєрів, не просовувати руки в клітки. Адже клітка — це будиночок тварини, і вона його захищає.

Не галасувати, не включати гучну музику, не дратувати тварин, не приходити до зоопарку зі своїми домашніми улюбленцями: котиками, собачками.


5.Перегляд фільму “Віртуальна мандрівка Подільським зоопарком”.

Запитання до фільму:

Що вас вразило? Здивувало?

Яких тварин побачили в зоопарку?

У яких умовах вони там живуть?

Хто їх доглядає?

6.Вправа “З’єднай запитання і відповідь” (див. роздруківку “Запитання — відповіді”).

Зараз ми з вами трохи пограємо у гру “Хто як рухається?”. Я називатиму тварину, а ви всі разом показуватимете, як вона ходить. (Ведмідь, вовк, мавпа, тигр, заєць).


7. Складання загадки

Пояснення алгоритму складання загадок (див. роздруківку “Алгоритм складання загадок”).

Для того, щоб скласти загадку, треба спочатку обрати об’єкт, записати його особливості (колір, розмір тощо), а також, що робить цей об’єкт. Можна його порівняти з іншим, використовуючи слова як, але не.

Наприклад:

Довгі вуха, куций хвіст.

Моркву і капусту їсть.

Смугастий, але не тигр.

Пухнастий, але не вата.

Тихо ступає.

Мишку впіймає.

Колективне або індивідуальне складання загадок про тварин.


8. Знайомство з життям левів.

Щойно ми з вами вчилися складати загадки про тварин. Спробуйте відгадати, про яку тварину моя загадка.

Непроста у нього роль —

Він між звірів як король.

Грива жовто-золота,

Має довгого хвоста.

Хоч і схожий він на кицю,

Кожен звір його боїться.

Хто сховався між дерев?

Це, звичайно, грізний … 

Перевірте себе

Вправа “Хмара слів”.

Створіть хмару слів, тема якої — лев. Запишіть усі слова, які спадають вам на думку, коли ви чуєте це слово.

Перевірте себе

Спостереження за левом (зош. с. 11, завд. 1).

У Вінницькому зоопарку Артура зацікавив лев. Хлопчик стояв біля вольєра майже пів години, а цар звірів весь час спав. Хлопчик вирішив довідатися, чому. Виберіть, яким способом дослідження Артур може скористатися безпосередньо в зоопарку.

Поміркуйте й допишіть свій варіант.

Визначення часу за годинником (зош. с. 11, завд. 2).

Артур довідався, що ситий лев може проспати 20 годин. Працівник зоопарку, який доглядає лева, сказав, що тварина годину тому з’їла 30 кг м’яса і заснула. Коли відвідувачі зможуть побачити активного лева, якщо зараз на годиннику 12:00? Позначте на циферблаті.

Перегляд мультфільму “Уроки живої природи. Лев”.

Перегляньте відео про лева.

Що нового ви дізналися?

Які факти вас зацікавили?

Доповніть хмару слів новими словами.

7. Творча робота

Варіант 1. Ліплення лева з пластиліну.

Перегляньте відео, яке допоможе вам зліпити лева. Ви можете імпровізувати у процесі ліплення.

Варіант 2. Аплікація з осіннього листя.

8. Презентація робіт

9. Підсумок заняття

Рефлексія.

З яким настроєм закінчуєте урок?

Де сьогодні побували жевжики?

Чи сподобалося вам сьогодні досліджувати світ разом із жевжиками?

Чи потрібні будуть вам у житті знання, які ви сьогодні отримали? Де і коли

Вправа “Незакінчене речення”.

Сьогодні на уроці я …

Тепер я знаю …

Вдома розкажу …

Домашнє завдання (зош. с. 11, завд. 3).

Пропоную вам вдома потренуватися у складанні загадок. Пригадайте, як ми складали загадки на уроці, і придумайте загадку про будь-якого мешканця Подільського зоопарку. Запишіть її. Завтра ми обов’язково послухаємо ваші загадки і спробуємо їх відгадати.