пʼятницю, 25 листопада 2022 р.

УРОК 7. Підсумковий урок з теми “Чарівні перетворення”. Перевір себе

 https://svitdovkola.org/3/lessons/12.7

pdf

Хочеш збільшити шрифт? Тримай натиснутою клавішу Ctrl та крути колесо мишки.
Коли тобі стане зручно читати, відпусти Ctrl і розпочинаймо урок!

ТЕМА 3. Чарівні перетворення

ТИЖДЕНЬ 12. ПРИГОДА 4. Крихка знахідка

УРОК 7. Підсумковий урок з теми “Чарівні перетворення”.
Перевір себе

Підготуйте до уроку

ХІД УРОКУ

1. Емоційне налаштування

1

Вправа “Я — сонце”.

Привітаймося із сонячними промінцями і перетворімося на маленькі сонечка.

“Я — маленьке сонце. Я прокидаюся. Я вмиваюся. Я розчісую свої промінці й піднімаюся вільно та урочисто.

Я — велика куля. У мене є багато тепла і світла.

Я — велике сонце. Я дарую своє тепло всім: небу, хмаркам, річці, полям, тваринам, людям. Я усміхаюся через те, що маю таке щастя — дарувати тепло.”

  • Який у вас тепер настрій?
  • Пропоную зберегти цей настрій на весь день і отримати задоволення від власних успіхів.

2

Вправа “Мікрофон”.

Продовжте речення “Я сьогодні…” і розкажіть про себе. Наприклад: “Я сьогодні веселий, бо не спізнився до школи” або “Я сьогодні впевнена, що дізнаюся щось нове”. Свою розповідь запишіть на відео чи диктофон. Потім можете дати послухати своїм рідним.

2. Повідомлення теми

 

Жевжики з нетерпінням чекають продовження мандрівки Україною. Але для того, щоб мандрувати далі, маємо пригадати наші подорожі впродовж місяця й узагальнити знання, які ми здобули.

3. Узагальнення й систематизація знань

1

Вправа “Факти та вигадки”.

За 5–7 хвилин складіть список тверджень з теми, у якому будуть і факти, і вигадки. Після уроку можете зателефонувати своїм однокласникам і перевірити, чи зможуть вони зрозуміти де факти, а де вигадка.

2

Поповнення скриньки жевжиків.

Ми з вами побували в Запорізькій, Закарпатській, Івано-Франківській та Київській областях. Щоразу жевжики поповнювали свою скарбничку чимось цінним. Пропоную додати до скриньки скарби, які допоможуть нам пригадати й розповісти про наші подорожі.

  • Якими “скарбами” можна поповнити скриню?

4. Чарівні перетворення тривають

1

“Розгадай чайнворд” (зош. с. 49, завд. 1).

Розгадайте чайнворд. Із виділених букв утворіть слово — назву тварини, у житті якої відбуваються чарівні перетворення. Пригадайте, які саме. (Метелик)



2

Перегляд відео “Життєвий цикл метелика”.

Перегляньте відео й перевірте правильність ваших розповідей щодо чарівних перетворень метелика.

  • Що нового ви дізналися?
  • Яка інформація здивувала/зацікавила?
  • Чи захотілося побачити в реальності, як відбувається чарівне перетворення гусені на метелика?

3

Перегляд відео “Народження метелика”.

  • Чи вразило вас це відео? Чим саме?

5. Фізкультхвилинка “Україно, ми твоя надія”

6. Чарівні перетворення з чаєм

 

Перегляд відео “Цікавий дослід з чаєм”.

  • Про які чарівні перетворення з чаєм ви дізналися?
  • Чи спостерігали ви такі перетворення чаю вдома? Коли?
  • Що вас здивувало/зацікавило?
  • Чи захотілося повторити чарівні перетворення?

7. Рефлексія

  • З яким настроєм ви закінчуєте урок?

1

Вправа “Оціни” (зош. с. 49, завд. 2).

Оцініть, наскільки добре ви виконали завдання.

2

Вправа “Продовж речення” (зош. с. 49, завд. 3).

Продовжте речення:

Цього місяця я зробив / зробила для себе такі відкриття…

3

Продовжте речення (див. роздруківку “Незакінчене речення”).

ЗАВАНТАЖИТИ РОЗДРУКІВКУ


У конспекті уроку використано матеріали Тетяни Гуркіної 

четвер, 24 листопада 2022 р.

Діагностична робота за темою “Чарівні перетворення”. Перевір себе

https://svitdovkola.org/3/lessons/12.5-6 

pdf

Хочеш збільшити шрифт? Тримай натиснутою клавішу Ctrl та крути колесо мишки.
Коли тобі стане зручно читати, відпусти Ctrl і розпочинаймо урок!

ТЕМА 3. Чарівні перетворення

ТИЖДЕНЬ 12. ПРИГОДА 4. Крихка знахідка

УРОКИ 5-6. Діагностична робота за темою “Чарівні перетворення”.
Перевір себе

Підготуйте до уроку

  • підручник О. Волощенко, О. Козак, Г. Остапенко “Я досліджую світ” 3 клас (частина 1);
  • зошит для діагностичних робіт;
  • кольорові олівці, альбомний аркуш або звичайний зошит;

ХІД УРОКУ

1. Емоційне налаштування

 

Хвилинка релаксації.

Визирнуло сонечко…

(підніміть руки вгору)

Подув легенький вітерець…

(потріть долоні)

Я іду на галявину…

(імітуйте ходьбу)

На галявині ростуть квіти…

(долоньками покажіть, як ростуть квіти)

Над квітами літають метелики…

(помахайте руками, як метелики крильцями)

Припустився дощик…

(поклацайте пальцями)

Пішов іще сильніше…

(поплескайте у долоні)

І мені довелося йти під дощем…

(походіть з уявною парасолькою)

2. Повідомлення теми уроку

 

Пригадайте, яка зараз пора року — …, місяць — …, число — …, день тижня — … .

Дякую. Ви все пам’ятаєте.

У нас сьогодні незвичайний урок. Ви спробуєте на практиці застосувати ті знання, які здобули протягом місяця, а також проявити свою творчість під час виконання діагностичної роботи з теми “Чарівні перетворення”.

Сьогодні для вас буде незвичний формат діагностичної роботи, тому що ви її будете виконувати вдома. Якщо у вас немає зошита з діагностичних робіт, скористайтеся роздруківкою завдань із підручника або візьміть аркуш формату А4 і виконайте завдання у ньому. Сфотографуйте виконану роботу і надішліть учителю / учительці.

3. Як виконувати завдання

  • Запишіть сьогоднішню дату (число і місяць).
  • Напишіть свої прізвище та ім’я.

1

Незабаром зима. У повітрі вже відчувається легенький морозець. Павло із сестрою Тетяною вирішили залити ковзанку на гірці біля школи. Разом із татом діти наносили води. Розгляньте малюнок і обчисліть, скільки літрів води вони вилили гуртом, аби утворилася ковзанка (зош. для ДР с. 11, завд. 1).

Оцініть свої знання і вміння. Якщо було легко — намалюйте і зафарбуйте поряд із завданням зелений кружечок , виникли труднощі — жовтий кружечок , треба ще попрацювати (не виконали завдання) — червоний кружечок .

2

Наступного дня Павло прокинувся першим і мерщій побіг до вікна. Стовпчик термометра був на позначці -50°С. Павло розбудив сестру. Вони швиденько поснідали й побігли на шкільне подвір’я. Як ви гадаєте, чи утворилася ковзанка? Чому? Обґрунтуйте свої міркування (зош. для ДР с. 11, завд. 2).

Оцініть свої знання і вміння. Якщо було легко — намалюйте і зафарбуйте поряд із завданням зелений кружечок , виникли труднощі — жовтий кружечок , треба ще попрацювати (не виконали завдання) — червоний кружечок .

3

Як вода переходить з одного стану в інший? Розкажіть про колообіг води у природі (зош. для ДР с. 11, завд. 3).

Можна виконати завдання онлайн:



Оцініть свої знання і вміння. Якщо було легко — намалюйте і зафарбуйте поряд із завданням зелений кружечок , виникли труднощі — жовтий кружечок , треба ще попрацювати (не виконали завдання) — червоний кружечок .

4

Діти зраділи, що ковзанка замерзла, і почали спускатися з гірки. Як вони мають поводитися, аби не заподіяти шкоди собі й іншим дітям? Сформулюйте два найважливіших правила поведінки на ковзанці (зош. для ДР с. 12, завд. 4).

Оцініть свої знання і вміння. Якщо було легко — намалюйте і зафарбуйте поряд із завданням зелений кружечок , виникли труднощі — жовтий кружечок , треба ще попрацювати (не виконали завдання) — червоний кружечок .

5

На ковзанку діти пішли о 8 годині 05 хвилин. Скільки часу вони можуть покататися, якщо уроки розпочинаються о 8 годині 30 хвилин, і учням ще потрібно 10 хвилин, аби перевдягтись і підготуватися до першого уроку (зош. для ДР с. 12, завд. 5)?

Оцініть свої знання і вміння. Якщо було легко — намалюйте і зафарбуйте поряд із завданням зелений кружечок , виникли труднощі — жовтий кружечок , треба ще попрацювати (не виконали завдання) — червоний кружечок .

6

Перед уроками на ковзанці зібралося багато дітлахів. Кожен хотів хоча б раз з’їхати з гірки. Старшокласник Артур вирішив не чекати своєї черги. Як могли би розвиватися події далі? Змоделюйте поведінку дітей (підр. с. 107).

Оцініть свої знання і вміння. Якщо було легко — намалюйте і зафарбуйте поряд із завданням зелений кружечок , виникли труднощі — жовтий кружечок , треба ще попрацювати (не виконали завдання) — червоний кружечок .

7

Після третього уроку Павло відчув, що нездужає: у нього з’явилися кашель, першіння горла, нежить. Що ви можете порадити хлопчикові (зош. для ДР с. 14, завд. 11)?

  • Звернутися по допомогу до медсестри.
  • Випити пігулку, яку йому запропонував однокласник.
  • Піти на ковзанку.
  • Зателефонувати рідним.
  • Випити гарячого чаю.
  • Піти додому.
  • Не звертати уваги й нічого не робити.

Оцініть свої знання і вміння. Якщо було легко — намалюйте і зафарбуйте поряд із завданням зелений кружечок , виникли труднощі — жовтий кружечок , треба ще попрацювати (не виконали завдання) — червоний кружечок .

8

На шкільному подвір’ї Тетянка побачила білку й вигукнула: “Дивіться, дивіться, в білки змінилася шубка!”. Упізнайте на фото тих тварин, які з настанням холодів змінюють колір хутра. Назвіть їх (зош. для ДР с. 12, завд. 6).

Оцініть свої знання і вміння. Якщо було легко — намалюйте і зафарбуйте поряд із завданням зелений кружечок , виникли труднощі — жовтий кружечок , треба ще попрацювати (не виконали завдання) — червоний кружечок .

9

Продовжте речення усно (зош. для ДР с. 13, завд. 7).

Узимку деякі тварини змінюють колір хутра, для того щоб…

Оцініть свої знання і вміння. Якщо було легко — намалюйте і зафарбуйте поряд із завданням зелений кружечок , виникли труднощі — жовтий кружечок , треба ще попрацювати (не виконали завдання) — червоний кружечок .

10

Уявіть, що ви випадково почули діалог двох білок. Про що вони могли розмовляти? Прочитайте початок діалогу. Продовжте його, вживаючи слова ввічливості (зош. для ДР с. 13, завд. 8).

Оцініть свої знання і вміння. Якщо було легко — намалюйте і зафарбуйте поряд із завданням зелений кружечок , виникли труднощі — жовтий кружечок , треба ще попрацювати (не виконали завдання) — червоний кружечок .

11

Зробіть білку за інструкцією (зош. для ДР с. 13, завд. 9).

Для роботи підготуйте необхідний матеріал: пластилін, стеки, дощечку для ліплення, шишки, жолуді, дрібні гілочки.

Оцініть свої знання і вміння. Якщо було легко — намалюйте і зафарбуйте поряд із завданням зелений кружечок , виникли труднощі — жовтий кружечок , треба ще попрацювати (не виконали завдання) — червоний кружечок .

12

Трапляється, що Павло і Тетянка сваряться. Цього разу вони не могли поділити між собою пластилін. Прочитайте поради, які дала їм однокласниця Галина. Що ще ви можете поради дітям? Розкажіть (зош. для ДР с. 14, завд. 10).

13

З’ясуйте, як виконували завдання ваші однокласники та однокласниці. Так само, як і ви, чи в інший спосіб? Поясніть свої міркування. Чи виникло у вас бажання змінити якусь зі своїх відповідей? Чому (зош. для ДР с. 15, завд. 1)?

4. Підсумок

1

Рефлексія.

  • Чи сподобалося вам виконувати діагностичну роботу?
  • Які завдання для вас були легкими? Чому?
  • З якими виникли труднощі? Чому?
  • Чи є завдання, з якими ви не впоралися? Чому?
  • Які завдання сподобалися найбільше? Чому?

2

Самооцінювання (самоаналіз) (див. роздруківку “Самооцінювання”).

Оцініть своє виконання діагностичної роботи.

ЗАВАНТАЖИТИ РОЗДРУКІВКУ


У конспекті уроку використано матеріали Тетяни Гуркіної 

середу, 23 листопада 2022 р.

УРОК 4. Голодний дух. Як зернятко перетворюється на хліб?

 https://svitdovkola.org/3/lessons/12.4

pdf

Хочеш збільшити шрифт? Тримай натиснутою клавішу Ctrl та крути колесо мишки.
Коли тобі стане зручно читати, відпусти Ctrl і розпочинаймо урок!

ТЕМА 3. Чарівні перетворення

ТИЖДЕНЬ 12. ПРИГОДА 4. Крихка знахідка

УРОК 4. Голодний дух.
Як зернятко перетворюється на хліб?

Підготуйте до уроку

  • підручник О. Волощенко, О. Козак, Г. Остапенко “Я досліджую світ” 3 клас (частина 1);

ХІД УРОКУ

1. Емоційне налаштування. Вправа “Супер”

 

Загніть мізинчик, якщо ви гарно виспались.
Загніть наступний пальчик, якщо вас розбудила рідна людина.
Наступний пальчик загинають ті, хто сьогодні хоча б один раз побачили усмішку.
Ще один пальчик загинають ті, хто сьогодні зустріли хоча б одного друга одну подругу.
А тепер скажіть, що у вас вийшло?
Супер! Це означає, що сьогодні чудовий ранок.

2. Хмара слів “Хліб”

 

Пригадайте, про що ми говорили на минулому уроці. За 5 хвилин заповніть хмару слів “Хліб” (див. роздруківку “Хмара слів «Хліб»”).

  • Сфотографуйте свою хмару слів і надішліть однокласникам та однокласницям. Порівняйте свою хмару з хмарою інших дітей. Чи є у вас спільні слова? Які? Чим ваші хмари відрізняються?
  • А тепер відкрийте цю хмару слів. Чи є у вас спільні слова?
  • Як ви думаєте, чому у хмарі слів “Хліб” є слово “життя”? Як вони пов’язані одне з одним?
ЗАВАНТАЖИТИ РОЗДРУКІВКУ

3. Повідомлення теми

 

Хліб — це святе в нашому житті. Він не має ціни. Відібрати хліб — це забрати життя, це скоїти злочин проти народу. Сьогодні ми будемо говорити про трагедію, яка сталася в історії українського народу.

4. Вправа “Пригадай і розкажи”

 

Прабабуся Тараса, яка живе в селі Красилівка, що на Київщині, розповіла онукові про страшні часи свого дитинства. Прочитай уривки зі спогадів баби Одарки. Що ви знаєте про Голодомор в Україні? Розкажіть (підр. с. 104, завд. 8).

  • Звідки ви можете про це довідатися?

5. Вивчаємо історію України

1

Пояснення значення слова “голодомор”..

  • Чи може хтось пояснити, що означає слово “голодомор”?

Голодомор — організований радянським урядом штучний (навмисно створений) масовий голод на території України та Кубані, де переважно проживали українці. Тоді від голоду померло кілька мільйонів людей.

2

Факти про Голодомор.

  • Голодомор в Україні тривав 17 місяців — з квітня 1932 року до листопада 1933 року.
  • За різними даними, загинуло від 4 до 7 млн людей, хоча деякі історики говорять про 10-11 млн загиблих. Навесні 1933 року в Україні помирало 17 людей щохвилини, 1 000 людей щогодини і майже 25 000 людей щодня.
  • У людей забрали та вивезли весь зібраний урожай. Селянам не залишили ані зернини, ані картоплини.
  • Жертвами голоду ставали цілі села. Від голоду помирали і старі, і молоді, і маленькі діти.

3

Робота з мапою (див. роздруківку “Робота з мапою”).

Дослідіть за мапою, у скільки разів зменшилася кількість населення України, порівняно з попередніми роками.

  • У яких областях України постраждало найбільше людей?
  • Який висновок можете зробити?
ЗАВАНТАЖИТИ РОЗДРУКІВКУ

4

Спогади очевидців.

Спогади очевидців дуже цінні. Кінорежисер Сергій Буковський у кінострічці “Живі” зафільмував людей, які пережили Голодомор.

6. Робота над коміксом “Чому важливо знати про минуле свого народу?”

 

Розгляньте комікс. Прочитайте репліки (підр. с. 105).

  • Яка розмова відбулася між мамою і сином?
  • Поміркуйте, чому важливо знати минуле свого народу.
  • Що знають ваші рідні про Голодомор? Чи розповідали вам?

7. Перегляд відео “Ти приніс мені яблуко?”

  • Як ви думаєте, про що / про кого може йтися у фільмі з таким заголовком?
  • Про кого і про що це відео?
  • Якого віку діти?
  • Чи вони обоє живуть у сучасному світі?
  • Що приніс хлопчик дівчинці? Як ви думаєте, чому яблуко?
  • Де опиняється хлопчик?
  • А що відбувається з дівчинкою?
  • Де опиняється яблуко?
  • Дівчинка сказала, що її бронзовій скульптурі завжди приносять яблука. Чому саме яблука?

У стародавніх слов’ян яблуко символізувало здоров’я, родючість і достаток. Вважалося, що саме яблуко допомагає зберегти в пам’яті тих, кого не стало. Тому давні слов’яни до могил своїх пращурів завжди приносили яблука.

У кінці відео є напис “У цей день вони чекають на тебе”. Так нас закликають прийти до Меморіалу пам’яті жертв Голодомору і вшанувати людей, що загинули у 1932–1933 роках.

Щороку, у четверту суботу листопада, Україна і весь світ згадують мільйони жертв Голодомору, запалюючи свічки на своїх підвіконнях. Запаліть і ви свічку пам’яті у цей вечір.

8. Творча робота

 

Створення колективного панно “Не забудь!” (підр. с. 104, завд. 10).

Виготовте символ пам’яті жертв Голодомору — незабудку в синьожовтих барвах. Сфотогафуйте свою роботу і надішліть вчительці / вчителю для колективного панно “Не забудь!”.

9. Рефлексія

 

  • З яким настроєм закінчуєте урок?
  • Продовжте речення (див. роздруківку “Саморефлексія”).
ЗАВАНТАЖИТИ РОЗДРУКІВКУ


У конспекті уроку використано матеріали Тетяни Гуркіної