четвер, 15 вересня 2022 р.

ТЕМА 1. Подорожуємо і відкриваємо світ ТИЖДЕНЬ 3. ПРИГОДА 3. Куди вирушати далі?

 

1.Онлайн-вітання “Таємні коди”.

Ми сьогодні будемо вітатися не звичайно, а таємними кодами. Запропонуйте свої варіанти, наприклад: оплеск, звук предмета.

Так по черзі передаємо онлайн-вітання двом діткам.

2.Вправа “Подарунок”.

Коли йдуть чи їдуть у гості, беруть подарунок, аби потішити господаря. Яку річ ви подарували б своєму новому другові? Є одна умова: назва має починатися на ту саму букву, що й ваше ім’я. Передайте уявну подарункову коробочку одне одному онлайн, “Я подарую …, тому що хочу, щоб …”.

Передбачення.

Прочитайте записані на дошці слова.

ЖПОДОРО ДОВЄТЬЖУСЯПРО
(подорож продовжується)

  • Як ви думаєте, чому такі слова з’явилися на дошці?
  • З ким ми продовжимо свою подорож? Чому?
  • Як ви думаєте, куди ми можемо помандрувати із жевжиками?Читання тексту (підр. с. 22).

    Вправа “Кубики-питайлики” 

    Для того, щоб зрозуміти, куди і чому летять жевжики, маємо відповісти на запитання.

    1. Яку проблему мали жевжики і як її здолали?
    2. Яку знахідку поклали до скрині?
    3. Чому саме зернятка найяскравіше характеризують Вінниччину?
    4. Як жевжики визначили наступну точку маршруту?
    5. То куди ж помандрували жевжики?
    6. Чи змінювався ваш настрій, коли ви читали про пригоду жевжиків?
    ЗАВАНТАЖИТИ РОЗДРУКІВКУ




    Вправа “Істинне — хибне” (зош. с. 10, завд. 1).

    • Пригадайте зміст прочитаного уривка. Визначте, які висловлювання істинні, а які — хибні.
    • Вигадайте власні висловлювання щодо змісту прочитаного.

    4. Робота з мапою України

    1

    Робота з адміністративною мапою України (див. роздруківку “Адміністративна мапа України”).

    • Знайдіть Вінницьку область на мапі України.
    • З якими областями межує Вінницька область?
    • Яке місто є адміністративним центром Вінницької області?
    ЗАВАНТАЖИТИ РОЗДРУКІВКУ

    2

    Робота з контурною мапою (зош. с. 32-33).

    Знайдіть на контурній мапі (див. роздруківку “Контурна мапа України”) Вінницьку область і зафарбуйте її. Позначте обласний центр.

    ЗАВАНТАЖИТИ РОЗДРУКІВКУ

    5. Фізкультхвилинка

     

    Подорожуючи Україною, ми будемо знайомитися не лише з новими краєвидами, історичними місцями, а ще й з українськими мелодіями й танцями.

    6. Знайомство з символікою Вінницької області

     

    Роздивись символіку Вінницької області та поміркуй, про що вона нам розповідає (див. роздруківку “Символіка Вінницької області”).

    ЗАВАНТАЖИТИ РОЗДРУКІВКУ

    7. Знайомство з історією виникнення назви міста Вінниці

    1

    Розповідь про виникнення назви міста.

    Легенда — народна фантастична оповідь, пов’язана з певною місцевістю, героєм чи історичною подією. У легенді факти поєднуються з вигадками.

    Ознайомимося з легендами про походження назви міста Вінниці.

    Перша легенда розповідає про те, що ця назва пішла від слова “винниця”. Так у давнину називали винокурні, яких на території міста, за словами істориків, було багато.

    Інші вчені схиляються до думки, Вінниця це похідне від слова «Въно», тобто нерухомої власності, яку отримували як посаг на весілля у подарунок чи спадок.

    Не менш цікавою є легенда, яка пов’язує річку Вінничку з містом Вінниця. Записала її ще у 1959 році подільська фольклористка Є. В. Горб. Вона говорить, що на берег річки Буг прийшов чоловік. Побудувавши собі хату, став жити з жінкою, і було в них дві доньки. Старшу він ласкаво називав Вишенькою, а меншу — Вінничкою. Виросли доньки гарними дівчатами і чоловік віддав їх заміж за працьовитих риболовів. Старша донька оселилася на правому березi Бугу, а Вiнничка — на лівому. Вони рубали лiс, випалювали пнi, орали та сіяли. Одного разу налетів сильний вiтер. Пташки раптом перестали спiвати, а сонце заховалося за чорну хмару. Виявилося, що то не вiтер був, не буря, а страшнi вороженьки над Бугом чорну кіпоть здійняли. Оточили вони будинки сестер, хотіли продати красунь на ринку, а їхніх чоловіків взяти в полон. Виходу в них не було. Дівчата вирішили, що смерть краща за неволю. Вiнничка першою запалила хату. Сестра побачила вогонь i також розвела вогнище в оточенiй хатi. На згадку про них люди назвали річки. Біля річки Вінничка побудували фортецю й місто, яке назвали Вінницею.

    Запитання до тексту:

    • Скільки існує легенд про назву міста Вінниці?
    • Яка легенда вам сподобалася найбільше? Чому?
    • Події якої з цих легенд, на вашу думку, могли відбутися в реальності?

    2

    Створення асоціативного куща.

    За змістом розповіді створіть асоціативний кущ.

    8. Перегляд відео “Вінниччина запрошує”

     

    Перегляньте уважно відео.

    • Що нового про Вінницю ви дізналися?
    • Які факти запам’ятали?
    • Які факти вас вразили? Які здивували?
    • Що ще хотіли б дізнатися про Вінницю й Вінниччину?

    9. Підсумок

    1

    Рефлексія.

    • З яким настроєм закінчуєте урок?
    • Чи було вам цікаво подорожувати?
    • Які таємниці відкрили сьогодні для себе?

    2

    Вправа “Закінчи речення”.

    Сьогодні на уроці я дізнався/дізналася …

    Тепер я знаю …

    Можу пояснити …

    Було цікаво …

    Отже, сьогодні ми будемо відкривати таємниці Вінниччини.