четвер, 2 лютого 2023 р.

ПРИГОДА 1. Жевжики-рятувальники

 

pdf

Хочеш збільшити шрифт? Тримай натиснутою клавішу Ctrl та крути колесо мишки.
Коли тобі стане зручно читати, відпусти Ctrl і розпочинаймо урок!

ТЕМА 6. Світ невидимий

ТИЖДЕНЬ 20. ПРИГОДА 1. Жевжики-рятувальники

УРОК 1. Пригоди бувають різними.
Як побачити невидимий світ?

Підготуйте до уроку

ХІД УРОКУ

1. Емоційне налаштування

Вітаю! Жевжики вітають вас!

Добрий день вам, любі малятка!
Хлопчики милі мої і дівчатка!
Щирою усмішкою я вас вітаю,
Гарного настрою на весь день бажаю!

Передайте привітання і свою усмішку сусідові / сусідці.

Напишіть привітання у смартфоні та надішліть у загальну групу у Вайбер. За бажання додайте смайлик або стікер.

2. Гра “Так — ні”

 

Послухайте висловлювання і визначте, чи згодні ви з ними.

У кожної пори року свої сюрпризи.

Лютий — другий місяць зими.

У природі існують невидимі ланцюжки.

Дятел — санітар лісу.

Одеса — місто гумору.

В Україні є унікальне місце — “Українська Венеція”.

  • Чи були твердження, щодо правдивості яких у вас виникли сумніви?
  • Які твердження вас здивували?

Зателефонуйте друзям / подругам і поспілкуйтеся з ними з приводу цих тверджень. Розкажіть, з якими твердження ми ви погоджуєтеся, а з якими — ні. Поясніть, чому. Поцікавтеся, яку думку мають ваші друзі / подруги.

3. Вправа “Третій зайвий”

 

Закресліть кожну третю букву і дізнаєтесь, над якою темою будемо працювати протягом місяця (див. роздруківку “Третій зайвий”).

ЗАВАНТАЖИТИ РОЗДРУКІВКУ

4. Повідомлення теми, над якою працюватимемо протягом місяця

 

Мандрівка нашою Батьківщиною з кумедними жевжиками триває. Цього місяця разом із жевжиками ви “мандруватимете” Одеською, Полтавською та Рівненською областями. Дорогою ви з’ясуєте, що таке ланцюги живлення, і навчитеся їх складати. Також пригадаєте, як поводитися з безпритульними тваринами, і дізнаєтеся, як чинити в разі булінгу. А ще разом з однокласниками та однокласницями виготовите лепбук і зліпите снігові скульптури.

У лютому ви шукатимете відповіді на такі запитання:

  • Як побачити невидимий світ?
  • Які невидимі зв’язки є у природі?
  • Яку невидиму силу має слово?
  • Як невидиме може стати видимим?
  • Якою інформацією можна ділитися?
  • У чому сила подорожника?

5. Входження в картину

 

У кожної пори року свої сюрпризи, кожна — чарівниця, яка показує нам свої дива. Та чи завжди ми їх бачимо? Спробуйте вдихнути свіже зимове повітря, пройтися вулицею і знайти якомога більше див. Звісно, для когось щось диво, а для когось — звичайне явище, тому будьте готові захистити своє диво — пояснити, що саме дивовижного побачили (підр. с. 26-27).

  • Чому ми бачимо не всі дива?
  • Що взимку стає невидимим?
  • Як невидиме можна дослідити? Чи варто його показувати? Чому?
  • Що має робити дослідник / дослідниця, щоб і дива не пропустити, і природі не зашкодити?
  • Що незвичайного ви помітили?
  • Чому люди зупинилися біля вітрин? Що їх зацікавило? А що зацікавило б вас?
  • Які світлини зробили б ви?
  • Чому дизайнери роблять вітрини такими незвичайними?
  • Як вітрини показують те, що невидиме всередині магазину?
  • Як можна зазирнути в невидимий світ?
  • Чи можуть допомогти це зробити вітрини, реклама, картини, музика, світлини, розмови тощо? Як саме?
  • Чому діти заховалися? Чому іноді люди хочуть стати невидимками? Як саме вони це роблять?
  • Про що можуть розмовляти сніговики?
  • Чому між будинками стоїть пожежна машина? Адже пожежі не видно.
  • Чи видима пожежа на початку? Чому? Коли її необхідно починати гасити? Чому?
  • Що невидиме дає нам змогу чути радіо, дивитися телепередачі, розмовляти по мобільному телефону?
  • Без яких іще невидимок ми не уявляємо свого життя? Чому?

Запишіть відповіді на запитання до картини на диктофон. У вільний від уроку час послухайте свої записи разом із рідними. Обговоріть із ними свої відповіді. Поцікавтеся, чи згодні вони з вами, що думають з цього приводу.

6. Вправа “Визнач шлях”

 

Єва вийшла досліджувати невидимий світ лісу. Визначте шлях, яким пройде дівчинка, якщо рухатиметься по комірках із виразами, результат яких дорівнюватиме 240 (зош. с. 14, завд. 1).

Зателефонуйте друзям / подругам і поцікавтеся, чи однаково ви визначили маршрут Єви.

7. Вправа “Збери слово”

 

Прочитайте першу літеру в першому слові, другу — в другому і так далі й дізнайтеся, який прилад Єва взяла із собою до лісу. Провідміняйте слово — назву цього приладу (зош. с. 14, завд. 2).

Сфотографуйте завдання. Надішліть учителю / учительці на перевірку. Якщо виникнуть труднощі, попросіть допомоги в дорослих, які в цей час можуть бути вдома.

Словничок

Лупа або збільшувальне скло — прилад для розглядання дрібних деталей.

8. Фізкультхвилинка “Перший сніг”

 

Порухайтеся та потанцюйте разом зі сніговиками.

9. Вправа “Швидко полічи”

 

Єва вийшла з дому о 10 годині 10 хвилин, Максим — через 30 хвилин після Єви, а Орест — через 10 хвилин після Максима. О котрій годині вийшли з дому Максим і Орест? Наклейте відповідні наліпки біля кожної дитини (зош. с. 14, завд. 3).

10. Робота над змістом уривка “Жевжики-рятувальники”

1

Читання уривка.

Щоб дізнатися, куди ми сьогодні вирушимо разом із жевжиками, прочитайте цікаву пригоду, яка сталася з нашими друзями (підр. с. 28).

Зараз, на жаль, ваші друзі не поряд. Проте ви можете самостійно прочитати уривок, записати у звичайний зошит запитання, зателефонувати друзям / подругам, поставити їм запитання й послухати відповіді на них. Чи всі відповіді були правильними? Знайдіть спосіб, як можна разом почитати уривок і поставити запитання за змістом прочитаного.

2

Вправа “Дайте відповідь”.

  • Чи варто було Номулові допомагати русалонькам?
  • Як ви гадаєте, чи порозуміються Блискавка й русалоньки?
  • Придумайте, як жевжики збирали жарти й сміх. Чому вони збирають їх саме на Одещині?

У вільний від уроку час розкажіть про пригоди жевжиків рідним і поясніть свої відповіді на запитання.

3

Вправа “Три запитання”.

Сформулюйте й запишіть три запитання за змістом уривка (зош. с. 15, завд. 1).

Сфотографуйте запитання та надішліть фото своїм друзям / подругам. Поцікавтеся, які відповіді вони дали на ваші запитання. Легкими чи складними для них були ваші запитання?

4

Вправа “Чи уважно ти читаєш?”.

ВИКОНАТИ ОНЛАЙН-ЗАВДАННЯ

11. Вправа “Розмалюй”

 

Кому всміхається русалонька? (див. роздруківку “Розмалюй”).

ЗАВАНТАЖИТИ РОЗДРУКІВКУ

12. Підсумок

 

Рефлексія.

  • З яким настроєм ви закінчуєте урок?
  • Що найбільше запам’яталося із сьогоднішнього уроку?
  • Про що дізналися?
  • Що сподобалося?
  • Фарбами якого кольору ви зобразили б ваше враження від сьогоднішньої нашої зустрічі? Поясніть, чому обрали такі кольори.

У вільний від уроку час поспілкуйтеся з рідними. Розкажіть їм, де мандруватимете протягом місяця.




У конспекті уроку використано матеріали Тетяни Гуркіної