Дистанційні уроки
за підручником “Я досліджую світ” для 3 класу
(О. Волощенко, О. Козак, Г. Остапенко)
Хочеш збільшити шрифт? Тримай натиснутою клавішу Ctrl та крути колесо мишки.
Коли тобі стане зручно читати, відпусти Ctrl і розпочинаймо урок!
ТЕМА 4. Енергія
ТИЖДЕНЬ 13. ПРИГОДА 1. Зелепуха прокидається
УРОК 7. Вітер добрий і злий.
Як людина використовує енергію Сонця, вітру, води?
Підготуйте до уроку
- підручник О. Волощенко, О. Козак, Г. Остапенко “Я досліджую світ” 3 клас (частина 1);
- робочий зошит № 1 “Я досліджую світ”;
- звичайний зошит;
- таблиця з минулого уроку;
- матеріали для творчої роботи.
ХІД УРОКУ
1. Емоційне налаштування
| Подумки усміхніться одне одному та уявіть, що ми на березі чудового моря.
Відчуйте подих легкого, приємного, теплого вітерця.
Збережімо цей настрій і розпочнімо наш урок. |
2. Вправа “Очікування”
|
Я сподіваюся, що ви будете висловлювати свої думки, обстоюватимете свою позицію, злагоджено працюватимете в групах, робитимете висновки.
|
3. Актуалізація знань
1 | Загадка. Летить коник, басує.
Спробуйте передбачити, про що ми будемо говорити сьогодні на уроці. |
2 | Повідомлення теми уроку. Ми продовжимо мандрівку разом із жевжиками, поповнимо знання про поновні й непоновні джерела енергії (пригадайте таблицю, яку ми заповнювали минулого уроку), а також дізнаємося, як люди використовують енергію вітру, чи може вітер бути корисним і коли це можливо. |
4. Як людина використовує енергію вітру
1 | Енергія вітру. Ще одне популярне нині поновне джерело енергії — вітер. Ще з давніх часів люди використовували енергію вітру для власних цілей. Вітрові двигуни застосовували для підйому води і перемелювання зерна, для пересування кораблів. Енергія вітру, справді, невичерпна. Нині споруджують величезні “вітряні ферми”, де вітряки стоять рядами на великому просторі, тому що їх не можна ставити занадто тісно — інакше вони будуть загороджувати один одного. Такі “ферми” є у США, Франції, Англії, але вони займають багато місця. В Україні теж є вітрові електростанції в Криму та Карпатах. В енергії вітру є перевага — вона не забруднює навколишнє середовище. Але є й недоліки — вітер дуже непередбачуваний: часто змінює напрям, раптово стихає, навіть у найвітряніших районах земної кулі, а іноді набирає такої сили, що ламає вітряки. А також вітрові електростанції заважають польотам птахів і комах, працюють дуже гучно. Але ці недоліки можна зменшити, а можливо, й зовсім усунути. |
2 | Перегляд відео “Енергія вітру”.
|
3 | Перегляд відео “Зроблено в Україні. Найпотужніша вітрова електростанція України”.
|
5. Бесіда за сюжетною картиною “На гостину до вітрів”
| Розгляньте малюнок (зош. с. 54, завд. 1) або перегляньте інтерактивну презентацію.
Енергія вітру поновлювана й невичерпна, поки гріє Сонце, бо вітер утворюється на Землі в результаті нерівномірного нагрівання її поверхні Сонцем. |
6. Вправа “Три ідеї”
| Чим вітер буває корисним для кожного з вас? Оберіть три ідеї з поданих або сформулюйте власні й запишіть (зош. с. 54, завд. 2). Вітер корисний, бо... |
7. Робота з коміксом “Вітер — помічник”
| Розгляньте комікс (підр. с. 119).
|
8. Гра “Добре — погано”
| Об’єднайтеся у дві команди і визначте, коли вітер нам допомагає, а коли заважає. Вітер — помічник, бо … Вітер — ворог, тому що … |
9. Творча робота “Паперовий вітрячок”
10. Вправа “Віднови діалог”
| Відновіть діалог з експертом із питань охорони довкілля (зош. с. 53, завд. 2). Поміркуйте, які відповіді надасть експерт, що запитає дівчинка. |
11. Моделювання діалогу
| Попрацюйте у парах. Змоделюйте ситуацію “Інтерв’ю експерта з питань охорони довкілля” (підр. с. 117, завд. 4). Дотримуйтесь поданого алгоритму.
|
12. Підсумок
1 | Рефлексія.
|
2 | Вправа “П’ятихвилинне есе”. |
У конспекті уроку використано матеріали Тетяни Гуркіної