https://svitdovkola.org/3/lessons/13.2
Дистанційні уроки
за підручником “Я досліджую світ” для 3 класу
(О. Волощенко, О. Козак, Г. Остапенко)
Хочеш збільшити шрифт? Тримай натиснутою клавішу Ctrl та крути колесо мишки.
Коли тобі стане зручно читати, відпусти Ctrl і розпочинаймо урок!
ТЕМА 4. Енергія
ТИЖДЕНЬ 13. ПРИГОДА 1. Зелепуха прокидається
УРОК 2. Таємнича Зелепуха.
Що таке енергія?
Підготуйте до уроку
- підручник О. Волощенко, О. Козак, Г. Остапенко “Я досліджую світ” 3 клас (частина 1);
- робочий зошит № 1 “Я досліджую світ”;
- звичайний зошит;
- стікери;
- роздруківки “Банка позитиву”, “Деформований текст”, “Адміністративна мапа України”, “Символіка Кіровоградської області”, “Цікаві місця Кіровоградщини”, “Гайки”;
- гайки.
ХІД УРОКУ
1. Емоційне налаштування
1 | Вітання. Доброго дня вам, любі малята! Передайте привітання і свою усмішку іншому. |
2 | Вправа “Банка позитиву” (див. роздруківку “Банка позитиву”). Запишіть на стікері позитивне слово, яке починається на першу літеру вашого імені, й покладіть у банку. ЗАВАНТАЖИТИ РОЗДРУКІВКУ |
2. Вправа “Чи вірите ви, що…”
Чи вірите ви, що…
Сьогодні ми з’ясуємо, куди ж полетів жевжоліт і які нові завдання чекають на жевжиків. |
3. Пригода 1. Зелепуха прокидається
1 | Читання з передбаченням (підр. с. 112). Прочитайте текст до слів: “…і бурхливо ділилися враженнями від прогулянки”.
|
2 | Самостійне читання деформованого тексту (див. роздруківку “Деформований текст”).
|
3 | Поділ тексту на частини (зош. с. 51, завд. 1). |
4 | Вправа “Фантазери” (зош. с. 51, завд. 2). Якою ви уявляєте Зелепуху? Намалюйте її і напишіть ті риси характеру, які, на вашу думку, їй притаманні. |
4. Віртуальна подорож Кіровоградською областю
1 | Робота з адміністративною мапою України (див. роздруківку “Адміністративна мапа України”).
Довідка Кiровоградська область розташована в центрi України, мiж рiчками Днiпром і Пiвденним Бугом, у пiвденнiй частинi Приднiпровської височини. Обласний центр — місто Кропивницький. Майже вся територія області розташована на правому березі Дніпра. На півночі межує з Черкаською, на північному сході з Полтавською, на сході та південному сході з Дніпропетровською, на півдні з Миколаївською та Одеською, на заході з Вінницькою областями. ЗАВАНТАЖИТИ РОЗДРУКІВКУ |
2 | Робота з контурною мапою (зош. с. 51, завд. 3). Знайдіть на контурній мапі Кіровоградську область і зафарбуйте її. Позначте обласний центр. |
3 | Ознайомлення із символікою області (див. роздруківку “Символіка Кіровоградської області”). Кожна область має свою символіку. Подивіться на герб і прапор Кіровоградської області.
Довідка Степова Кіровоградщина є географічним центром України. Це багата й родюча земля, край, який має неповторну історію. Найдавнішим відомим державним утворенням, до якого входили землі сучасної Кіровоградщини, була Скіфія. Це було використано під час розробки варіантів герба. У червоному щиті — золотий степовий (скіфський) орел із повернутою вправо головою; над щитом прямокутна синя хоругва з жовтим тризубом, оздоблена по периметру жовтою лиштвою й охоплена декоративними гілками; обабіч щит, обрамований золотим колоссям, знизу — дубовим листям, перевитими синьою стрічкою, закріпленою знизу золотим сувоєм, на стрічці подано золотими літерами девіз: “З добром до людей”. Степовий (скіфський) орел вважається символом мужності й великодушності, проникливості та справедливості, сили і влади. Золотий орел у символах Кіровоградської області символізує рідну землю, спадковість від минулих поколінь і духовне відродження нащадків. Синя хоругва з тризубом вказує на належність області до України. Золоте пшеничне колосся підкреслює багатство хліборобського краю, золоте дубове листя — могутність і витривалість. Синій, жовтий і червоний (малиновий у прапорі) кольори підкреслюють давні козацькі традиції краю та багатство землі степової України. ЗАВАНТАЖИТИ РОЗДРУКІВКУ |
4 | Перегляд відео “Мій путівник. Кіровоградщина”. Запитайте дітей, чи були вони в Кіровоградській області. Нехай поділяться враженнями. Потім подивіться фільм.
|
5 | Перегляд відео “Таємничі місця Кіровоградщини: Чорний ліс і Чорне озеро”.
|
5. Фізкультхвилинка “Енергійна”
| Порухайтесь під ритмічну мелодію, зарядіться енергією для подальшої роботи. |
6. Цікаві місця Кіровоградщини
| Розповідь з використанням світлин (див. роздруківку “Цікаві місця Кіровоградщини”). Кіровоградщина — терра інкогніта і для українських, і для іноземних туристів. Тут є багато заповідних територій, курганів, гротів з унікальною флорою і фауною. Оповитий легендами степовий край славиться багатою культурною спадщиною та численними пам’ятками природи. Каньйон Монастирище у селі Завтурово Устинівського району, розташований за 100 кілометрів від Кропивницького. Дорога до нього складна, але заради такої краси цю дорогу варто здолати. Каньйон — місце унікальне, і для української культури означає не менше, ніж піраміди для Єгипту. Тут протікає річка Інгул і розкинулись величні кам’яні брили неймовірних розмірів. Кажуть, їх поява пояснюється застиганням магми навколо метеориту, який упав 45 мільйонів років тому. На верхівці головного каменю туристи залишають “жертви” — хліб, печиво, цукерки, щоб задобрити духів. Існує легенда, що в людей, які проводять тут хоча б кілька днів, відкриваються надприродні здібності. Урочище "Каскади" в селі Злинка Маловисківського району розташоване в каньйоні річки Буки. Це складна система природних водоспадів, яка, здавалося б, не може існувати на рівнинній частині. Урочище це унікальне — багато місцевих видів рослин і тварин є рідкісними або такими, що зникають. "Мертве море" Кіровоградщини розташоване у селі Веселівка Бобринецького району. Це солоне озеро на невеличкій річці Сухій. Солона вода тримає на поверхні навіть недосвідченого плавця. Блакитна глина на дні озера, якою можна обмащуватись, — унікальний лікувальний і косметичний засіб. ЗАВАНТАЖИТИ РОЗДРУКІВКУ |
7. Дослідження
Складіть список об’єктів, у складі яких, на вашу думку, можуть бути гайки. Перевірте свої припущення. Накресліть у звичайному зошиті таблицю й запишіть результати дослідження. ЗАВАНТАЖИТИ РОЗДРУКІВКУ |
8. Підсумок
| Рефлексія.
|
9. Домашнє завдання
| Продовжте дослідження вдома. Складіть список об’єктів, у складі яких, на вашу думку, можуть бути гайки. Перевірте свої припущення і запишіть у таблицю у звичайному зошиті, чи справдилися вони. Що було б, якби не було гайок? |
У конспекті уроку використано матеріали Тетяни Гуркіної