Дистанційні уроки
за підручником “Я досліджую світ” для 3 класу
(О. Волощенко, О. Козак, Г. Остапенко)
Хочеш збільшити шрифт? Тримай натиснутою клавішу Ctrl та крути колесо мишки.
Коли тобі стане зручно читати, відпусти Ctrl і розпочинаймо урок!
ТЕМА 4. Енергія
ТИЖДЕНЬ 13. ПРИГОДА 1. Зелепуха прокидається
УРОК 5. Поновні й непоновні джерела енергії.
Як людина використовує енергію Сонця, вітру, води?
Підготуйте до уроку
- підручник О. Волощенко, О. Козак, Г. Остапенко “Я досліджую світ” 3 клас (частина 1);
- звичайний зошит;
- роздруківки “Поєднай”, “Доповніть схему”, “Прочитай і поєднай”;
- конструктор “Лего”.
ХІД УРОКУ
1. Емоційне налаштування
| Американський винахідник Генрі Форд сказав: Зібратися разом — це початок, Ми зібралися, тримаємося разом і починаємо працювати. Бажаю всім успіхів! |
2. Повідомлення теми уроку
| Ми продовжуємо подорожувати із жевжиками і дізнаватися нові цікаві факти про енергію та її види. |
3. Вправа “Так — ні”
| З якими твердженнями ви погоджуєтеся, а з якими — ні?
|
4. Вправа “Поєднай”
| Поміркуйте і поєднайте об’єкти парами (див. роздруківку “Поєднай”). Поясніть свій вибір. ЗАВАНТАЖИТИ РОЗДРУКІВКУ |
5. Вправа “Дослідники”
| Візьміть печиво і з’їжте його.
Простягніть долоню до Сонця.
Налийте з пляшки води і випийте.
Спаліть сірник:
Влаштуйте у кімнаті протяг.
Причиніть двері.
Зробіть висновок: чи всі джерела енергії можуть поновлюватися? |
6. Вправа “Доповніть схему”
| Доповніть схему і поясніть свій вибір (див. роздруківку “Доповніть схему”). ЗАВАНТАЖИТИ РОЗДРУКІВКУ |
7. Фізкультхвилинка
8. Розповідь
| У природі є величезні запаси енергії. Її мають сонячне проміння, вітри і вода річок. Вона зберігається в покладах газу, нафти, кам’яного вугілля і вивільняється під час горіння цих речовин. Електрика, якою ми користуємося вдома, виробляється на електростанціях (внаслідок спалювання вугілля), гідроелектростанціях (використання енергії води), атомних електростанціях, вітрових, сонячних тощо. Джерела енергії можна поділити на дві групи. Ті з них, які легко можуть поновитися в природі, називають поновні. Це енергія вітру, води, Сонця. Джерела енергії, які неможливо відтворити, — непоновні. Це природний газ, нафта, кам’яне вугілля. Усі корисні копалини утворювалися на Землі дуже давно, упродовж тривалого часу і за зовсім інших природних умов. Наприклад, кам’яне вугілля — це залишки величезних дерев, яких уже давно не існує на Землі. Дрова, торф, кам'яне вугілля, нафта і природний газ, згораючи, зникають. Їх можна використати тільки один раз. Тому запаси корисних копалин поступово вичерпуються. А потреби людства постійно зростають.
|
9. Вправа “Прочитай і поєднай”
| Розпізнайте джерело енергії за описом і поєднайте з назвою (див. роздруківку “Прочитай і поєднай”).
ЗАВАНТАЖИТИ РОЗДРУКІВКУ |
10. Вправа “Упізнай”
| На Кіровоградщині вирощують цукровий буряк, з якого на одинадцяти заводах області виготовляють цукор. Упізнайте цю технічну рослину на малюнку й розкажіть, звідки вона бере енергію для свого розвитку (підр. с. 115, завд. 6). Прочитайте і поміркуйте Рослини живляться не тільки речовинами, які вбирають із ґрунту. Вони й самі утворюють поживні речовини — цукор і крохмаль. Для цього рослинам, крім води з ґрунту, потрібний вуглекислий газ, вода і світло (сонячна енергія). Поживні речовини утворюються тільки на світлі. У результаті цього процесу рослини виділяють ще й кисень, який необхідний людям і тваринам для життя. Частину утвореного цукру та крохмалю рослини використовують для свого росту. Невикористані поживні речовини накопичуються в коренях, стеблах, плодах. Тварини й люди споживають рослини і в такий спосіб “добувають” для себе необхідні поживні речовини. |
11. Вправа “Користь, шкода”
| Відомо, що цукор після засвоєння дає нашому організму енергію, але надмірне вживання солодкого шкодить здоров’ю. Розгляньте продукти, що містять цукор, і скажіть, за яких обставин вони принесуть користь вашому організму, а за яких — зашкодять (підр. с. 115, завд. 7). |
12. Підсумок
1 | Рефлексія.
|
2 | Вправа “5 слів”. Запишіть на стікері 5 слів, що стосуються теми нашого уроку. Поясніть свій вибір. |
У конспекті уроку використано матеріали Тетяни Гуркіної