Дистанційні уроки
за підручником “Я досліджую світ” для 3 класу
(О. Волощенко, О. Козак, Г. Остапенко)
Хочеш збільшити шрифт? Тримай натиснутою клавішу Ctrl та крути колесо мишки.
Коли тобі стане зручно читати, відпусти Ctrl і розпочинаймо урок!
ТЕМА 4. Енергія
ТИЖДЕНЬ 13. ПРИГОДА 1. Зелепуха прокидається
УРОК 4. Перетворення енергії.
Що таке енергія?
Підготуйте до уроку
- підручник О. Волощенко, О. Козак, Г. Остапенко “Я досліджую світ” 3 клас (частина 1);
- робочий зошит № 1 “Я досліджую світ”;
- звичайний зошит;
- роздруківка “Доведіть”;
- конструктор “Лего”;
- матеріали для досліджень.
ХІД УРОКУ
1. Емоційне налаштування
| Вітання. Аби гарний настрій мати, Який у вас настрій? З гарним настроєм приємно вирушати в мандри. Передайте подумки свій гарний настрій і добрі думки своїм однокласникам і однокласницям. |
2. Руханка “Енерджайзери”
| Увімкніть енергійну музику. Рухайтеся у ритмі мелодії або виконайте під неї свої улюблені вправи. Дайте відповідь на запитання:
|
3. Повідомлення теми уроку
| Наша подорож разом із жевжиками триває. Сьогодні ми дослідимо, звідки береться енергія, чи зникає вона, чи існує постійно. |
4. Вправа “Допиши”
| Для того, щоб будь-який пристрій працював, йому необхідне живлення. Так само і живий організм треба живити енергією. Розгляньте зображення. Запишіть, що є джерелом живлення кожного з об’єктів, і наклейте відповідні наліпки (зош. с. 52, завд. 2). |
5. Вправа “Пройди лабіринтом”
| Зберіть у лабіринті літери та запишіть твердження (зош. с. 52, завд. 1). Як ви його розумієте? |
6. Дослідження
Щоб переконатися в правильності твердження з лабіринту, пропоную вам провести декілька дослідів. | |
| Дослід 1. З аркуша паперу виріжте змійку. Запаліть свічку або електричну лампочку і потримайте змійку над нею, дотримуючись правил безпеки.
|
| Дослід 2. Наріжте папір тонкими смужками, покладіть їх на стіл. Візьміть зошит і легенько помахайте ним поряд зі смужками.
|
| Дослід 3. Торкніться вимкненої електричної лампочки в настільній лампі.
Увімкніть настільну лампу і дайте їй посвітити. Через деякий час вимкніть.
|
| Дослід 4. У сонячну погоду покладіть під скло якийсь невеликий предмет, наприклад, кубик. Через деякий час попросіть одного з учнів торкнутися його.
|
| Висновок. Прочитайте висновок у підручнику (підр. с. 114).
Прочитайте і поміркуйте Усе навколо живе та рухається завдяки енергії. Енергія — це здатність будь-якого тіла діяти. Завдяки енергії ми дихаємо, ходимо, стрибаємо, вчимося, граємося. Енергія дає можливість рослинам рости, потягам і машинам — їхати, чайнику — закипати на плиті, холодильнику — зберігати холод. Усе навкруги — це енергія. Енергія буває різних видів. Механічна енергія пов’язана з рухом об’єктів (наприклад, котиться м’яч), теплова — з виділенням тепла (торкніться чайника з гарячою водою), світлова — з випромінюванням яскравого світла лампочки чи ліхтарика. Отже, енергія існує скрізь. Вона нікуди не зникає, а переходить з одного виду в інший. |
7. Фізкультхвилинка “Раз, два, три”
| Порухайтеся енергійно разом із дітками під музику і зарядіться енергією та позитивними емоціями. |
8. Перетворення енергії
1 | Вправа “Доповни” (підр. с. 114, завд. 4). Розгляньте малюнки, на яких зображені перетворення одного виду енергії в інший. Доповніть підписи усно. Використайте слова для довідки. |
2 | Розповідь (зі справжнім ліхтариком). Упевнитися в тому, що енергія переходить з одного виду в інший, нам допоможе звичайний ліхтарик. Коли ми його вмикаємо, хімічна енергія батарейок починає перетворюватися на електричну енергію і змушує лампочку в ліхтарику світитися. Електрична енергія в лампочці, своєю чергою, перетворюється на світлову.
Перегляд відео “Світ чекає на відкриття. Батарейка”
Для того, щоб батарейка давала енергію, її наповнюють різними хімічними речовинами. Але вони шкодять усьому живому, коли потрапляють у ґрунт.
Батарейка, яка потрапляє у ґрунт, отруює підземні води, землю. Овочі та фрукти, що ростуть на цій землі, потрапляють на наш стіл. Ми вживаємо їх у їжу. Отруйні речовини, які містяться у фруктах та овочах, негативно впливають на наше здоров’я. У ґрунті мешкають тварини, які також отруюються. Так від однієї батарейки помирає один їжак і два крота.
Батарейки не можна класти в пакет із побутовим сміттям, не можна спалювати і тримати вдома. Це — небезпечні відходи, які потребують утилізації (переробки) на спеціальних підприємствах. |
3 | Вправа “Досліди” (зош. с. 52, завд. 3). Прослідкуйте, звідки в дітей з’явилася енергія для забав, і доповніть ланцюжок перетворення енергії наліпками. |
4 | Вправа “Доведіть” (див. роздруківку “Доведіть”). Розгляньте малюнок і доведіть, що на ньому зображено перетворення одного виду енергії в інший.
|
9. Підсумок
| Рефлексія.
|
10. Домашнє завдання
| Пропоную вам стати дослідниками і вдома дослідити, які ще перетворення енергії відбуваються. Створіть свій малюнок-схему (зош. с. 52, завд. 4). |
У конспекті уроку використано матеріали Тетяни Гуркіної