Дистанційні уроки
за підручником “Я досліджую світ” для 3 класу
(О. Волощенко, О. Козак, Г. Остапенко)
Хочеш збільшити шрифт? Тримай натиснутою клавішу Ctrl та крути колесо мишки.
Коли тобі стане зручно читати, відпусти Ctrl і розпочинаймо урок!
ТЕМА 4. Енергія
ТИЖДЕНЬ 14. ПРИГОДА 2. Як дізнатися, що шукати?
УРОК 5. Наймілкіше у світі море.
Що робити, якщо відчуваєш брак енергії?
Підготуйте до уроку
- підручник О. Волощенко, О. Козак, Г. Остапенко “Я досліджую світ” 3 клас (частина 1);
- звичайний зошит;
- матеріали для творчої роботи;
- роздруківки “Мапа Чорного моря”, “Хмара слів «Азовське море»”, “Узбережжя Азовського моря”, “Рослини і тварини Азовського моря”, “Розділи і запиши”, “Порівняй”, “Значення морів”, “5 слів”.
ХІД УРОКУ
1. Емоційне налаштування
1 | Вітання. Привітаємось любенько, |
2 | Вправа “Уявне малювання”. Уявіть себе художниками й художницями. Якими фарбами ви намалювали б свій сьогоднішній ранок? Чому? |
2. Повідомлення теми уроку
1 | Загадка. Поле синє, |
2 | Актуалізація знань.
|
3 | Повідомлення теми.
Сьогодні ми продовжимо подорож водними просторами України й завітаємо на гостини до Азовського моря. Дізнаємося, чому це море називають наймілкішим у світі та чим воно цікаве. |
3. Віртуальна подорож до Азовського моря
1 | Робота з мапою (див. роздруківку “Мапа Чорного моря”). Розгляньте уважно мапу, знайдіть на ній Азовське море. Назвіть країни, розташовані на узбережжі Азовського моря.
Розташоване Азовське море на півдні України та Росії. ЗАВАНТАЖИТИ РОЗДРУКІВКУ |
2 | Хмара слів “Азовське море” (див. роздруківку “Хмара слів «Азовське море»”).
Розпочніть складати хмару слів. ЗАВАНТАЖИТИ РОЗДРУКІВКУ |
3 | Перегляд відео “Азовське море — наймілкіше море у світі”.
|
4 | Віртуальна мандрівка до Азовського моря (див. роздруківку “Узбережжя Азовського моря”). Азовське море — одне з найменших у світі. Його площа майже 40 000 км2. Воно менше за Чорне море в 10 разів. Серед усіх морів на Землі меншим, ніж Азовське, є лише Мармурове. Азовське море мілководне. Середня його глибина — 8 метрів, а найбільша — лише 14. Невелика глибина моря сприяє його швидкому прогріванню. Узимку температура води рідко падає нижче 0°С, а влітку вона піднімається до +28, а інколи й +32°С. Вода в Азовському морі значно менш солона, ніж у Чорному. Це також спричинено його невеликою глибиною і великим припливом прісної води з річок Дон і Кубань. Найбільші острови Азовського моря — Піщані, Бірючий і Черепаха (штучного походження).
Головною і найцікавішою особливістю Азовського моря є наявність на його узбережжі великої кількості кіс. Вони складаються з піску і гальки, що нагромаджуються під час переміщення їх течією вздовж берегів.
|
5 | Цікаво знати, що… Азовське море в різні часи і в різних народів мало різноманітні назви. Наприклад, меоти й інди, які жили на його узбережжі ще до нашої ери, називали його Тамарунда — Годувальниця Чорного моря, стародавні греки — Меотида, римляни — Меотійське болото (від назви племені), слов’яни — Сурозьке або Синє море, араби — Бар-ель-Азов (Темно-синє море), татари — Азов (кінець, гирло — за розташуванням у гирлі Дону). |
4. Фізкультхвилинка “Черепаха Аха”
| Виконайте веселі рухи разом із черепахою. |
5. Рослинний і тваринний світ Азовського моря
| Дослідіть підводний світ (див. роздруківку “Рослини і тварини Азовського моря”). ЗАВАНТАЖИТИ РОЗДРУКІВКУ
|
6. Завдання від рибок
1 | Вправа “Розділи і запиши” (див. роздруківку “Розділи і запиши”).
|
2 | Вправа “Порівняй” (див. роздруківку “Порівняй”). Риби плавають за допомогою плавців і хвоста. Розгляньте малюнок. Поміркуйте й запишіть, із чим можна порівняти плавці та хвіст риби.
|
7. Значення морів
| Розгляньте схему і розкажіть, яке значення для життя людини мають моря (див. роздруківку “Значення морів”). ЗАВАНТАЖИТИ РОЗДРУКІВКУ |
8. Творча робота
| Виготовте фігурку одного з мешканців моря за інструкцією (підр. с. 122, завд. 4). Зробіть так, щоб ваш восьминіг затанцював. Для цього проведіть експеримент і поясніть його результати.
|
9. Підсумок
1 | Рефлексія.
|
2 | Вправа “5 слів” (див. роздруківку “5 слів”). Запишіть на рибках 5 слів, які пов’язані з темою нашого уроку. Поясніть свій вибір. ЗАВАНТАЖИТИ РОЗДРУКІВКУ |
У конспекті уроку використано матеріали Тетяни Гуркіної