https://svitdovkola.org/3/lessons/12.4
Дистанційні уроки
за підручником “Я досліджую світ” для 3 класу
(О. Волощенко, О. Козак, Г. Остапенко)
Хочеш збільшити шрифт? Тримай натиснутою клавішу Ctrl та крути колесо мишки.
Коли тобі стане зручно читати, відпусти Ctrl і розпочинаймо урок!
ТЕМА 3. Чарівні перетворення
ТИЖДЕНЬ 12. ПРИГОДА 4. Крихка знахідка
УРОК 4. Голодний дух.
Як зернятко перетворюється на хліб?
Підготуйте до уроку
- підручник О. Волощенко, О. Козак, Г. Остапенко “Я досліджую світ” 3 клас (частина 1);
- роздруківки “Хмара слів «Хліб»”, “Робота з мапою”, “Саморефлексія”;
- звичайний зошит.
ХІД УРОКУ
1. Емоційне налаштування. Вправа “Супер”
| Загніть мізинчик, якщо ви гарно виспались. |
2. Хмара слів “Хліб”
| Пригадайте, про що ми говорили на минулому уроці. За 5 хвилин заповніть хмару слів “Хліб” (див. роздруківку “Хмара слів «Хліб»”).
|
3. Повідомлення теми
| Хліб — це святе в нашому житті. Він не має ціни. Відібрати хліб — це забрати життя, це скоїти злочин проти народу. Сьогодні ми будемо говорити про трагедію, яка сталася в історії українського народу. |
4. Вправа “Пригадай і розкажи”
| Прабабуся Тараса, яка живе в селі Красилівка, що на Київщині, розповіла онукові про страшні часи свого дитинства. Прочитай уривки зі спогадів баби Одарки. Що ви знаєте про Голодомор в Україні? Розкажіть (підр. с. 104, завд. 8).
|
5. Вивчаємо історію України
1 | Пояснення значення слова “голодомор”..
Голодомор — організований радянським урядом штучний (навмисно створений) масовий голод на території України та Кубані, де переважно проживали українці. Тоді від голоду померло кілька мільйонів людей. |
2 | Факти про Голодомор.
|
3 | Робота з мапою (див. роздруківку “Робота з мапою”). Дослідіть за мапою, у скільки разів зменшилася кількість населення України, порівняно з попередніми роками.
|
4 | Спогади очевидців. Спогади очевидців дуже цінні. Кінорежисер Сергій Буковський у кінострічці “Живі” зафільмував людей, які пережили Голодомор. |
6. Робота над коміксом “Чому важливо знати про минуле свого народу?”
| Розгляньте комікс. Прочитайте репліки (підр. с. 105).
|
7. Перегляд відео “Ти приніс мені яблуко?”
У стародавніх слов’ян яблуко символізувало здоров’я, родючість і достаток. Вважалося, що саме яблуко допомагає зберегти в пам’яті тих, кого не стало. Тому давні слов’яни до могил своїх пращурів завжди приносили яблука. У кінці відео є напис “У цей день вони чекають на тебе”. Так нас закликають прийти до Меморіалу пам’яті жертв Голодомору і вшанувати людей, що загинули у 1932–1933 роках. Щороку, у четверту суботу листопада, Україна і весь світ згадують мільйони жертв Голодомору, запалюючи свічки на своїх підвіконнях. Запаліть і ви свічку пам’яті у цей вечір. |
8. Творча робота
| Створення колективного панно “Не забудь!” (підр. с. 104, завд. 10). Виготовте символ пам’яті жертв Голодомору — незабудку в синьожовтих барвах. Сфотогафуйте свою роботу і надішліть вчительці / вчителю для колективного панно “Не забудь!”. |
9. Рефлексія
|
|
У конспекті уроку використано матеріали Тетяни Гуркіної