http://svitdovkola.org/3/lessons/12.3
Дистанційні уроки
за підручником “Я досліджую світ” для 3 класу
(О. Волощенко, О. Козак, Г. Остапенко)
Хочеш збільшити шрифт? Тримай натиснутою клавішу Ctrl та крути колесо мишки.
Коли тобі стане зручно читати, відпусти Ctrl і розпочинаймо урок!
ТЕМА 3. Чарівні перетворення
ТИЖДЕНЬ 12. ПРИГОДА 4. Крихка знахідка
УРОК 3. У хлібині праця багатьох.
Як зернятко перетворюється на хліб?
Підготуйте до уроку
- підручник О. Волощенко, О. Козак, Г. Остапенко “Я досліджую світ” 3 клас (частина 1);
- робочий зошит № 1 “Я досліджую світ”;
- звичайний зошит;
- роздруківки “Емоційне налаштування”, “Що об’єднує?”, “Поєднай”, “Пригадай”, “Скринька”;
- стікери.
ХІД УРОКУ
1. Емоційне налаштування
| Роздивіться зображення пшеничного поля (див. роздруківку “Емоційне налаштування”). Уявіть, що ви на краю пшеничного поля, поряд ваші знайомі та друзі. Яскравий сонячний день, вітерець хитає достигле колосся. Пшениця передає вам тепло цього дня. Покажіть як колосся хитається, як поглинає тепло сонячних промінчиків. Який у вас настрій? Сподіваюсь, що гарний. Нехай він таким буде цілий день. ЗАВАНТАЖИТИ РОЗДРУКІВКУ |
2. Вправа “Що об’єднує?”
| Розгляньте світлини, поміркуйте і скажіть, що об’єднує ці світлини (див. роздруківку “Що об’єднує”).
|
3. Повідомлення теми уроку
| Разом із жевжиками ми продовжуємо подорожувати Київською областю. Пригадаємо, які чарівні перетворення мають відбутися із зернятком, щоб воно перетворилося на хліб. |
4. Активізуємо знання дітей
1 | Вправа “Поєднай” (див. роздруківку “Поєднай”). З’єднайте частини прислів’їв. Поясніть, як ви їх розумієте.
|
2 | Вправа “Що не так?” (підр. с. 102, завд. 1). Нудьгуючи, Номул бавився хлібом — ліпив з нього якусь чудернацьку фігурку. Аж раптом жевжоліт завмер, світло згасло й машина пішла на посадку. “Що ми зробили не так?” — здивувалися жевжики. Висловіть власні припущення щодо цього. |
3 | Вправа “Відновіть” (підр. с. 102, завд. 2). Відновіть прислів’я і поясніть його зміст. |
4 | Вправа “Як хліб подорожує”. 1) Підручник (підр. с. 103, завд. 5). Розгляньте зображення і розкажіть, який шлях долає зернятко, перш ніж стати хлібиною. 2) Зошит (зош. с. 48, завд. 1). Розташуйте наліпки з етапами виготовлення хліба у правильній послідовності.
|
5. Цікаві факти про хліб
| Спробуйте уявити, що на світі не існує хліба. Ні хліба, ні булочок, ні матусиних запашних пиріжечків. Правда, дивно було б? Тож недаремно кажуть: “Хліб — усьому голова!” А як ви гадаєте, скільки років тому з’явився хліб? Прочитайте і розкажіть, яким був перший хліб (підр. с. 103). Чи схожий він на той, до якого звикли ми? Прочитайте і поміркуйте
|
6. Фізкультхвилинка
7. Віртуальна подорож до музею хліба
1 | Перегляд відео “Музей хліба”.
|
2 | Вправа “Хто більше?” (підр. с. 102, завд. 3). Максим відвідав музей хліба в Переяславі-Хмельницькому, що на Київщині. Хлопчик дізнався, що існує майже 1000 видів хлібних виробів. Назвіть якомога більше з них. |
3 | Вправа “Утвори слово” (зош. с. 48, завд. 2). Хліб виготовляють із борошна зернових культур. Запишіть, який хліб печуть із борошна кожного виду рослин.
|
4 | Вправа “Пригадай” (підр. с. 102, завд. 4) (див. роздруківку “Пригадай”). Розгляньте зображення традиційних для різних народів, що живуть в Україні, хлібних виробів. Пригадайте їх назви і розкажіть, коли випікають кожний з них. |
Довідка Жайворонки випікали на свято Сорока святих (19 березня). Кожна господиня робила цього дня 40 книшиків, калачиків, бубликів, булочок, схожих за формою на пташок. Для цього качалочку тіста зав’язували вузликом, розплескуючи кінці, наче гребінчик i хвостик, i запікали. Цих жайворонків їли протягом дня, причому обов’язково діти (і свої, i чужі). Вони ходили по хатах, i їх пригощали жайворонками. Діти бігали по селу, пiднімали “пташок” угору та співали або промовляли нехитрі заклички. За повiр’ям, це мало прискорити повернення птахів із вирію, тобто початок весни. Нині жайворонки в Україні майже не випікають. Калач — обрядовий хлiб. Калачі пекли i на хрестини, і на Великдень, і на Різдво, і на весілля. Калачі плели із 3-4 качалочок, які закручували у великий овал, інколи з дiркою посерединi. Робили й маленькі калачі розміром з кулак. Паска — весняний обрядовий хліб, який готують до Великодня. Дуже здобне тісто на яйцях, маслі, сметані, олії, цукрі добре вимішують і лишають у теплому місці сходити. Змостивши форми, вкладають туди тісто, заповнюючи не більше двох третин посудини. Тісто знов сходить, i його обережно ставлять у добре розігріту піч. Готову паску прикрашають цукровою поливою, фарбованим пшоном чи маком. Її обов’язково святять у церкві разом із крашанками та іншими стравами до святкового столу. Свяченою паскою починають великодній сніданок. Колись вважали, що крихти не можна викидати свиням чи птиці — лише рогатій худобі; вершечок від паски, висушений i залишений на запас, мав, за повiр’ям, лiкувальнi властивості не лише для людей, а й для худоби. Весільний коровай випікають iз тіста на маслі та яйцях. Зверху його оздоблюють виробами з того самого тіста: шишечками, голубками, качечками, квіточками, колосками тощо. Крім того, коровай прикрашають зеленню барвінку, ягодами тощо. Пампушка (пампух) — невелика кругла булочка, виготовлена із дріжджового тіста з житнього, пшеничного, гречаного чи змішаного пшенично-гречаного борошна. Може бути із солодкою начинкою: ягодами, маком, варенням, посипана цукровою пудрою. Пампушки в Україні готують до свят (особливо, на Різдво), у неділю, на поминальний обід (Полісся, Північне Поділля), до борщу чи юшки, часто затовкуючи їх часником, а житні пампушки й на щодень. Лаваш — грузинський хліб. |
5 | Робота зі скоромовкою. Повчіться швидко читати скоромовку. Позмагайтесь у парі, хто прочитає швидше. Я печу, печу, печу |
8. Виготовлення хліба
1 | “Рецепт хліба” (зош. с. 48, завд. 3). Марія знайшла в бабусі рецепт хліба. Прочитайте його і дайте відповіді на запитання.
|
2 | Перегляд відео “Як печуть хліб?”. Подивіться, як випікають хліб на сучасних хлібозаводах. |
3 | Вправа “Запропонуй” (підр. с. 103, завд. 7). Часом трапляється, що не весь хліб у магазині встигають продати свіжим. Поміркуйте, як можна використати хліб, що почав черствіти. Обміняйтеся з однокласниками своїми міркуваннями. |
4 | Вправа “Ситуація»”.
|
9. Підсумок
1 | Рефлексія.
|
2 | Вправа “Скринька” (див. роздруківку “Скринька”). Запишіть на стікерах, що вам сьогодні найбільше сподобалося, запам’яталося. ЗАВАНТАЖИТИ РОЗДРУКІВКУ |
У конспекті уроку використано матеріали Тетяни Гуркіної